Elstarten kaputt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Elstarten kaputt

Inlägg av Piitus96 »

Tjena, min moppe vägrar starta på elstarten, så jag laddade batteriet över natten, men han vägrar ändå att starta, så jag skulle ta o kolla på tändstiftet, men då när jag tar av tändhatten så lossnar helt plötsligt sladden till den, WTF?? Jag rörde aldrig sladden, den bara trillade av, så jag undrar om detta ÄR orsaken till mitt problem i sådant fall, och hur fixar jag detta?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög

Re: Elstarten kaputt

Inlägg av meckARN96 »

Piitus96 skrev:Tjena, min moppe vägrar starta på elstarten, så jag laddade batteriet över natten, men han vägrar ändå att starta, så jag skulle ta o kolla på tändstiftet, men då när jag tar av tändhatten så lossnar helt plötsligt sladden till den, WTF?? Jag rörde aldrig sladden, den bara trillade av, så jag undrar om detta ÄR orsaken till mitt problem i sådant fall, och hur fixar jag detta?
Nejnej, det är något helt överflödigt som du kan slänga bort direkt :).
Skämt åsido, antar att det är där tändhatten tar slut som kabeln har lossnat? Då kan du ta en avbitartång och klipp av en halvcentimeter av kabeln så du får fräsch kabel. Inte skala, utan bara klipp rakt av. Sen trycker du in den i tändhatten samtidigt som du skruvar på tändhatten som ett lock, du kommer märka att den greppar i kabeln. Skruva till du känner att det känns bra, borde vara ca 5-6 varv på ett ungefär :P.

-Barney Stinson
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Inlägg av Piitus96 »

meckARN96 skrev:
Piitus96 skrev:Tjena, min moppe vägrar starta på elstarten, så jag laddade batteriet över natten, men han vägrar ändå att starta, så jag skulle ta o kolla på tändstiftet, men då när jag tar av tändhatten så lossnar helt plötsligt sladden till den, WTF?? Jag rörde aldrig sladden, den bara trillade av, så jag undrar om detta ÄR orsaken till mitt problem i sådant fall, och hur fixar jag detta?
Skämt åsido, antar att det är där tändhatten tar slut som kabeln har lossnat? Då kan du ta en avbitartång och klipp av en halvcentimeter av kabeln så du får fräsch kabel. Inte skala, utan bara klipp rakt av. Sen trycker du in den i tändhatten samtidigt som du skruvar på tändhatten som ett lock, du kommer märka att den greppar i kabeln. Skruva till du känner att det känns bra, borde vara ca 5-6 varv på ett ungefär :P.
Hur menar du med att skruva i den i tändhatten? Den har lossnat precis där tändhatten börjar jaa, men de där med att vrida några varv låter lite konstigt, berätta gärna lite mer detaljerat^^
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Ut och pröva så svårt är det inte....

Senså nej tror problemet är kylan bara
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög

Inlägg av meckARN96 »

Piitus96 skrev:
meckARN96 skrev:
Hur menar du med att skruva i den i tändhatten? Den har lossnat precis där tändhatten börjar jaa, men de där med att vrida några varv låter lite konstigt, berätta gärna lite mer detaljerat^^
Alltså, ta loss tändhatten från tändstiftet och skruva på tandhatten istället för att skruva på kabeln.
Victorh skrev:Ut och pröva så svårt är det inte....

Senså nej tror problemet är kylan bara
Jamen även om det är kallt ute så måste ju tändhatten sitta fast i kabeln från cdin, strömmen går ju inte trådlöst :P

-Barney Stinson
Skriv svar