kfredriksson skrev:Har sökt lite men hittar inte hur man går till väga för att borra upp huvudmunstycken. Någon som vet ?
du förstodk-skåpet skrev:Har hört många som gör detta, brukar funka bra om man är noggran så sluta klaga på snålhet, kanske bara är så att han inte vill vänta i två dar
?.... Tror du det skulle blivit rakt hål om du höll i den och borrade?kfredriksson skrev:du förstodk-skåpet skrev:Har hört många som gör detta, brukar funka bra om man är noggran så sluta klaga på snålhet, kanske bara är så att han inte vill vänta i två darJag har beställt munstyckessats men den får jag på tisdag, och jag har mitt största munstycke i nu. 72. Och moppen går forfarande för snålt.
Tack för alla svar, men ja väntar tills munstyckena kommer istället, försökte borra upp själv, men det enda jag borrade upp var tummen. Rekomenderar inte att hålla i munstycket när man borrar hehe
Tror du han skulle bygga hyper?Victorh skrev:?.... Tror du det skulle blivit rakt hål om du höll i den och borrade?kfredriksson skrev:du förstodk-skåpet skrev:Har hört många som gör detta, brukar funka bra om man är noggran så sluta klaga på snålhet, kanske bara är så att han inte vill vänta i två darJag har beställt munstyckessats men den får jag på tisdag, och jag har mitt största munstycke i nu. 72. Och moppen går forfarande för snålt.
Tack för alla svar, men ja väntar tills munstyckena kommer istället, försökte borra upp själv, men det enda jag borrade upp var tummen. Rekomenderar inte att hålla i munstycket när man borrar hehe
Sedan är det sisådär 0,025mm skillnad mellan varje munstycksstorlek. En normal perlarborrmaskin lär ha större glapp i lagren än så, och att borra med någorlunda precision med en handborrmaskin är ju bara att glömma...KarlssoN^ skrev:som sades, det behövs väldigt små borr (t.ex. om du skall borra ett 80 munstycke så behöver du ett borr som är 0,8mm i diameter, inte direkt något man har hemma... )