Hej, nu är det så att en gång när de va kallt när jag körde moppe så frös min gas fast sen drog min kompis i min gas så de släppte men nu i stället så är det stort glapp i gasen. Den gasar ytterst lite när jag gasar. det är ungefär en cm som jag har att gasa på. Sen stod den i ett garage och sen helt plötsligt funkade den men då va de fortfarande glapp på mer än halva gasen. Den funkade att köra med men den gick aldrig på fullgas. Sen hände samma sak igen. Så nu gasar de lika lite som innan? När jag tar ut vajern ur höljet och drar i vajern så gasar den. Men inte när jag gasar!? Vad kan de vara för fel? Tacksam för svar!
Den kan sitta fast typ vid handtaget för när jag skruvar i sär handtaget och drar i vajern där så kan man inte dra för den är typ fast! kan de vara felet?
Kan vara väldigt trögt att dra Wirén för hand, men testa att spänna justerskruven på antingen gas reglaget eller throttel locket så Wirén blir spänns och går att gasa längre med.
Okej så jag ska ta bort framkåpan och sen hittar jag en liten box i fall vajern har hoppat ut så sätter jag tillbaka den? är det ett vanligt fel? kan det vara de?