Ventiler ställer om sig själva efter 5min och dör??

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Ventiler ställer om sig själva efter 5min och dör??

Inlägg av CaToXXo »

Tjena, jag har en 150cc automat kina-4hjuling.
Jag har ställt ventilerna på den, men när man kört ca 5-10 minuter så bara tvärdör den och det finns inget spel alls på avgasventilen och bara lite grann på insug? Vad är det för fel om dom ställer om sig själva? Help thx :?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
amoreex
Svårstartad skrothög

Inlägg av amoreex »

Har du dragit åt låsmuttren riktigt ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

spelet minskar när motorn blir varm, men det ska liksom inte ställa om sig fullständigt.

Antingen drar du åt för dåligt eller så är gängorna paj så justerskruven rör sig
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

amoreex skrev:Har du dragit åt låsmuttren riktigt ?
Nämen titta här har jag en gammal tråd.. Jodå jag drog åt de ordentligt och jag tror de stannat kvar på sin plats nu.. dock startar den inte ändå :P
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Kan vara så att du har kassa styrningar, sne ventil eller något så den inte sluter ordentligt, och ställer du då ett spel med en inte helt stängd ventil så blir de knas, då kan den kanske ramla in bättre på plats när du kör och motorn blir varm, och vips när du mäter så är spelet borta
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar