Sida 1 av 1

Få ut max ur en 70cc sport! :)

Postat: 13 januari 2012, 15:37
av moppenissen96
Har inga erfarenheter av att byta vev så jag ska köra på polini sport 70cc , frågan är då hur gör jag för att få ut max ur den? Kan man få den lika stark som en midrace motor?

Edit : det är en peugeot vivacity 07a

Postat: 13 januari 2012, 15:40
av KunGsen
porta större förgasare ny variator nya reed insug osv men risken blir att du lär köpa en ny vev om du vill att det ska hålla :)

Postat: 13 januari 2012, 15:41
av siiimooon
Du kan få den att gå bättre än en hyper.
Men då krävs typ full hypersetup, och en ganska bra portning.

Postat: 13 januari 2012, 16:40
av bensinskalle
Ska du köra sportcylinder för att slippa byta vev? Va tror du händer om du vill maxa sportcylindern då?

Postat: 13 januari 2012, 17:15
av somlow
Som bensinis sa, skippa att maxa cylindern om du inte vill byta vev.

Postat: 13 januari 2012, 19:28
av moppenissen96
Kan det gör lite om man inte har så lätta vikter och kör lågvarvigt?

Hur länge lär en orgvev hålla med 70cc sport , 21mm fögg , högvarvigtrör t.e.x polini for race 3 ?

Postat: 13 januari 2012, 19:29
av moppenissen96
sry för dubbelpost men skulle ett polini for race 3 rör och org cylinder fungera?

Postat: 13 januari 2012, 20:03
av Bergsten
bensinskalle skrev:Ska du köra sportcylinder för att slippa byta vev? Va tror du händer om du vill maxa sportcylindern då?
Bränner på med min dagligen och har inte hänt ett piss 8) Iof en mesig airsal 70cc sport men det var ju tal om 70cc sport så... :roll:

edit: såg det va en peugeot vivacity 07a nu, helt annan motor än AM6 så ja... Nevermind :lol:

Postat: 13 januari 2012, 20:13
av yamaha2pwn
har man bara rätt grejer så byter man vev på en helg när vi pratar scooter, rätt lätt.

men om du nu inte vill byta så kan du inte köra på värre än sport grejer.