Är ny här och skulle se om nån kan hjälpa mig med mina problem jag har kvar på min speedfight.
Köpte den för en billig peng för att jag ville fixa den.
Problem 1: El start, Först fungera den inte överhuvudtaget. Men nu har jag fixat den så nu "låter" den men den går inte igång. Gnistan har jag kollat och den är som den ska. Den går igång på 1-3 kick, inte alls svårstartad. Mopeden har en gång i tiden varit snod, så den svartvita kabeln till cdi'n var klippt men den ju bara att sätta ihop kablarna igen så det kan ju inte vara det?
Problem 2: När jag vrider om nyckeln så funkar tutan, baklyse, blinkers, elstarten och bensinmätaren. men bakrund lyset eller hur man ska säga vid hastighets mätaren och bensin mätaren lyser inte, lyser dock när jag startar mopeden, samma sak med framlyktan. ska det vara så? har en annan moped o då lyser det när jag vrider på nyckeln.
Tacksam för snabba svar.
mvh markus
Senast redigerad av markuspeettersson den 8 januari 2012, 18:18, redigerad totalt 1 gånger.
Nu sitter säkert du och tänker att jag är en jävla bitterfitta, men vi har regler här och det är min uppgift att de efterföljs, annars kommer det inte vara ett mopedforum länge till.
Jag uppmanar dig att läsa reglerna igen, annars har du inget här att göra tyvärr. Reglerna finns i en klistrad tråd i varje forumdel.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Men batteriet låter jätte piggt när jag trycker på elstarten, men jag provar med ett nytt batteri. Får hoppas att det är så enkelt så det inte är något annat, tack för hjälpen