elfel viva

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

elfel viva

Inlägg av peugeotkillen »

jag får inte fram ström till lampor , tuta . elstarten funkar knappt . har inte hel eller halv ljus . och om man bromsar så lyser inte broms lampan . och blinkersen funkar inte . har 4-5 olika cdi och relä men det hjälper inte . har hört att det är ett vanligt fel med luftkylda peugeot:er . har kolla alla kontakter och allt sitter som det ska . gnistan t tändstiftet är hur fin som helst .

behöver hjälp nu killar
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: elfel viva

Inlägg av KarlssoN^ »

peugeotkillen skrev:jag får inte fram ström till lampor , tuta . elstarten funkar knappt . har inte hel eller halv ljus . och om man bromsar så lyser inte broms lampan . och blinkersen funkar inte . har 4-5 olika cdi och relä men det hjälper inte . har hört att det är ett vanligt fel med luftkylda peugeot:er . har kolla alla kontakter och allt sitter som det ska . gnistan t tändstiftet är hur fin som helst .

behöver hjälp nu killar
Kollat om säkringen inte är sönder ? Även kollat så volt-regulatorn fungerar(kommer spänning ut ifrån den ) ?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

har ett helt vivacity elsystem till salu är från en 03a med det fungera alla lampor och allt annars vet jag nog inte vad du ska göra
(Btw skickar inte men bor i malmö)
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

KarlssoN^ skrev:
peugeotkillen skrev:jag får inte fram ström till lampor , tuta . elstarten funkar knappt . har inte hel eller halv ljus . och om man bromsar så lyser inte broms lampan . och blinkersen funkar inte . har 4-5 olika cdi och relä men det hjälper inte . har hört att det är ett vanligt fel med luftkylda peugeot:er . har kolla alla kontakter och allt sitter som det ska . gnistan t tändstiftet är hur fin som helst .

behöver hjälp nu killar
Kollat om säkringen inte är sönder ? Även kollat så volt-regulatorn fungerar(kommer spänning ut ifrån den ) ?

var sitter den :)?
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

behöver hjälp nu killar

Tippar på att det är säkringen, min Derbi brukar bli så när säkringen far på den
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

tror ni på allvar att jag inte har kollat den . den är hel och fint . plus en moppe s elsystem funkar utan batteri och säkring :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

peugeotkillen skrev:tror ni på allvar att jag inte har kollat den . den är hel och fint . plus en moppe s elsystem funkar utan batteri och säkring :)

Never say Never maybe some times...

Man måste vara säker, har du kollat laddreläet då?
Skriv svar