tja, skulle ut o köra idag efter skolan, så körde jag i ca 5 min sen kände jag att det började lukta bränt.. åkte hem skruva av variator kåpan, såg 3 svarta bitar och massa "spån" det första jag tänkte va att den nya kopplingens backar gått åt helvete sen fatta jag att det var "startdrevs " anordningen , kommer inte ihåg namnet på den, sitter bakom variatorn, och sen ett ganska stort "drev" , tog för några dagar bort själva start drevet för att köra utan , men remmen blev sne så satte tillbaka det stora "drevet" och saken bakom variatorn för att inte remmen skulle ligga snett.. vet vad som är sönder men undrar hur i helvete den kunnat slipas ner på det viset
På bild nummer två är ett vanligt "lager" (nytt) och den andra lagret fastna i det "stora drevet", och det va ett helvete att få bort drevet eftersom "lagret" typ smält fast...
Sorry för dålig topic och för att jag inte kan säga namnen på sakerna förstår att det skulle underlättat men hoppas ni fattar , tacksam för svar
Yamaha neos med aerox block.
delarna, den som sitter bakom variatorn, kuggen och dom andra sakerna till vänster satte jag aldrig tillbaka
"lagrena" , det ena har smält fast i "drevet"
innan jag fick av skiten..
när "drevet" är av..
kass kvalite på bilderna men man ser i alla fall