Hej!
Min moppe har gått skit ett tag nu Och när jag var ute å kollade på förgasaren såg jag att det var ett gängat hål utan skruv i och det läcker bensin därifrån när man kör/kickar
Kan det vara dräneringsskruven som ska sitta där?
Btw så är det på vänster sida
/ Tobbe
Edit: Fixxat VictorH
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Din förgasare är en dellorto PHVA 17,5mm om jag inte ser helt fel? Det där är inte dräneringsskruven. Vad jag kan se på bilden (inte den bästa bilden) fattas luftskruven på din förgasare.
ManiAccel skrev:Din förgasare är en dellorto PHVA 17,5mm om jag inte ser helt fel? Det där är inte dräneringsskruven. Vad jag kan se på bilden (inte den bästa bilden) fattas luftskruven på din förgasare.
Luft skruven sitter på andra sidan
liknar luftskruven, vilken sida av förgasaren är detdär sett bakifrån? kommer inte på någon annan skruv som skulle sitta där om det inte är luftskruven eller tomgångsskruven
vicke xX SMT skrev:liknar luftskruven, vilken sida av förgasaren är detdär sett bakifrån? kommer inte på någon annan skruv som skulle sitta där om det inte är luftskruven eller tomgångsskruven
Det är vänster bakifrån, tomgångsskruven och luftskruven sitter på andra sidan och dem har jag pillat på en del
detdär är hålet för förgasarvärmaren,som enligt mig är helt jäkla onödigt att det tillverkas. Så länge den inte drar tjuvluft där igenom, så är det inget o oroa sig för. O de borde de tinte göra, för det är rätt tjockt gods där emellan har jag för mig!
AxxxeL skrev:detdär är hålet för förgasarvärmaren,som enligt mig är helt jäkla onödigt att det tillverkas. Så länge den inte drar tjuvluft där igenom, så är det inget o oroa sig för. O de borde de tinte göra, för det är rätt tjockt gods där emellan har jag för mig!
så rätt så ...
men då ska du ha 2 lösa kablar i elsystemet också ?
samt .... DRÄNERING SKRUVEM SITTER PÅ UNDERSIDAN AV förgasaren ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^