stärkning av lack!

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
gabbbyyy
Elmoped

stärkning av lack!

Inlägg av gabbbyyy »

Tja, det är såhär att jag har lackat mina kåpor med volvo lazerblå färg, men hade bara på 3 lager klarlack! :( och så fort man nuddar lacken med någe vasst så försvinner det lack! äre någon som vet om det går att stärka lacken på någe sätt?

Gåre o våtslipa o sen lacka igen eller? :D Tacksam för svar :)
Vaddå olaglig? mindre laglig skulle jag säga :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Nog bättre förarbete som gäller, då det är dåligt slipat innan så blir det lacksläpp, det har man vart med om ett x antal gånger. Bara att börja om :(, du kan nog slipa ordentligt på lacken du redan gjort, sedan lacka igen, men bäst vore nog att börja om från ruta 1.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

bara att slänga på fler lager klarlack..

du la nog för lite klarlack sist,

Klarlack fungerar som "skyddslack" som ska skydda själva lacken men den gör även så det blänker lite extra.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Har lacken inte fäst ordentligt i ytan på det som lackas (eller tidigare lager, t.ex. grundfärg) så finns det bara en sak att göra, slipa bort alltihop och börja om från början. Givetvis måste man åtgärda orsaken till att det inte blivit bra så det inte händer igen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

ja lite klarlack är det inte!

Jag har 3 lager vanlig färg och ETT lager klarlack, haft så i 4 månader och inte släppt än!
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
gabbbyyy
Elmoped

Inlägg av gabbbyyy »

okej, får väll börja med att testa o lägga fler lager klarlack över :) för asså det är inte vanliga färgen som släpper det är klarlacken om ni förstår? :D
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

gabbbyyy skrev:okej, får väll börja med att testa o lägga fler lager klarlack över :) för asså det är inte vanliga färgen som släpper det är klarlacken om ni förstår? :D
Släng på fler lager klarlack :)

Ta nån av riktigt bra kvalitét
Användarens profilbild
gabbbyyy
Elmoped

Inlägg av gabbbyyy »

BILTEMA! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Awwee »

gabbbyyy skrev:BILTEMA! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
+1

men dom e ganska bra
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Skriv svar