aeroxen går för fett

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
groonie
Svårstartad skrothög

aeroxen går för fett

Inlägg av groonie »

hej:)

jag har en yamaha aerox 08, den startar och så men när jag kör så e den jätte konstig den motorbromsar konstigt och nu när jag tog bort mitt tändtift som jag har kör 100 mil med så e det massor med loppor och det e riktigt mycket olja på så jag tror att den går för fett. det kom när jag körde och spann lite:P sen så när jag ska köra iväg med den så ville den inte iväg så det kanske kan vara choken också men e inte säker. den har lite större munstycken det e det ända.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

så munstycket var hel svart? och det hände bara mittiallt att det blev så? :)
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

det e 72 nu tror jag men annars e den helt orginal och jag har bytt tändstift men ska åka och köpa ett helt nytt imorgon
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

groonie skrev:det e 72 nu tror jag men annars e den helt orginal
men det blev bara så mittiallt? att den fick för mycket?
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

det e inte ngt fel på munstycket det e tändstiftet och det kom nu när det har börjat bli lite kallare också
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

om du har 72 i munstycke o allt annat original kan det vara för stort, för det är 62 original, så testa att byta till 62-64 i munstycke!
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

jag lämna in den och det va då dom bytte på värkstad som kan sånt och när jag hade orginal så gick det skit dåligt i 50 typ så men hade typ nackskador efter man hade kört med den för den ryckte så mycket men jag va ute och provkörde nyss och den toppar 60-65 och då går den bra men från 40-60 så går den ryckigt sen så fort man kommer över 60 så går den helt perfekt:) sen när den motorbromsar så e det som att stänga av den i farten och ibland kommer det ett litet motorljud
Skriv svar