vivacity byta vikter? hjälp!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
vivalacity
Elmoped

vivacity byta vikter? hjälp!!

Inlägg av vivalacity »

tjena!
har en vivacity med setup:
70cc malossi
originalrör med bortkapat blindrör och urpluggad
17-19mm förgasare(rätt bra inställd)
Hebo variator http://twostroke.se/product.asp?product=994
och vikterna som sitter i är på 4,9g
och den gör bara ca 65-70? med rätt bra ax men vill ha lite mer ax o topp.

Så min fråga är om den kan gå bättre me 5,9g elr 6,8g?

tacksam för många svar! :D
Mvh !
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

du får aldrig upp i en viva i högahastigheter utan att byta drev :) hade väldigt mke på min och den gjorde 75 kolla projekt länken nedan så får du se :)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
vivalacity
Elmoped

Inlägg av vivalacity »

moppepojk26 skrev:du får aldrig upp i en viva i högahastigheter utan att byta drev :) hade väldigt mke på min och den gjorde 75 kolla projekt länken nedan så får du se :)
men om ja byter vikter till antingen 5.9g elr 6,8g tror du den kan axxa lite bättre då? :) för de är dom vikterna ja har hemma :) sitter 4.9g i nu
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

vivalacity skrev:
moppepojk26 skrev:du får aldrig upp i en viva i högahastigheter utan att byta drev :) hade väldigt mke på min och den gjorde 75 kolla projekt länken nedan så får du se :)
men om ja byter vikter till antingen 5.9g elr 6,8g tror du den kan axxa lite bättre då? :) för de är dom vikterna ja har hemma :) sitter 4.9g i nu
nja du har Hebo variatorn och 70cc, du använder vikterna som du fick med anatar jag och det gjorde jag med då var dom lättaste dom du ha för tunga så fick borra lite i dom :) men köp en satts och prova dej fram annars gäller det och byta drev:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Det tar ju inte mer än 2 min att testa...
vivalacity
Elmoped

Inlägg av vivalacity »

moppepojk26 skrev:
vivalacity skrev:
nja du har Hebo variatorn och 70cc, du använder vikterna som du fick med anatar jag och det gjorde jag med då var dom lättaste dom du ha för tunga så fick borra lite i dom :) men köp en satts och prova dej fram annars gäller det och byta drev:)
de blir väl å köpa ett effektrör lite senare då så man får ut lite mer iaf :)
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

vivalacity skrev:
moppepojk26 skrev:
vivalacity skrev: men om ja byter vikter till antingen 5.9g elr 6,8g tror du den kan axxa lite bättre då? :) för de är dom vikterna ja har hemma :) sitter 4.9g i nu
de blir väl å köpa ett effektrör lite senare då så man får ut lite mer iaf :)
ja gör det :) jag kör på en zx funkar skit bra och körde på en athena 70 sport:)

gamlas vivaroxxen.
Skriv svar