LACK hjälp!!!

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

LACK hjälp!!!

Inlägg av draceN96 »

lacknings hjälp, tja jag tänkte att jag skulle lacka topplocket. har dock en riktigt bra färg hemme. den tål max 50 grader C .. ehm då kommer vi till frågan går det med den? eller blir topplocket varmare än 50 grader C ? :/
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

förmodligen varmare ja ^^

köp en burk värmebeständig biltemalack för 69:90 eller vad den kostar :)
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

.

Inlägg av draceN96 »

jo alltså kom på det sen att jag glömde skriva att jag fattar ju att det blir varmt , men tänkte då på värmetålig färg som brukar klara 650grader C men frågan är räcker det till topplocket? :)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
gabbbyyy
Elmoped

Inlägg av gabbbyyy »

Ja det borde räcka :)
Vaddå olaglig? mindre laglig skulle jag säga :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Ja de räcker . :)
Glöm inte att härda färgen efter du lackat! står på burken hur du gör tror jag. :)
bibapeolola
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

såt allt på burken !

ett tips äre gjutgärns top ?
eller alu ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

:)

Inlägg av draceN96 »

ehmm bra fråga vet inte riktigt :p är ingen höjdare på det där vad det är för matrial, om det kan vara ngn hjälp så är det orginal cylinder och topplock på en Derbi Senda xrace sm 04 :) tack för all hjälp.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Gjutjärnstopplock på tvåtaktare har nog inte förekommit i något nämnvärt antal sedan andra världskriget.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar