Sida 1 av 1

Orion 250 CC problem... HJÄLP! (Fiddy)

Postat: 20 september 2011, 04:10
av VeilSide1337
Tjena, ska fixa kusinens orion 250 då han bad mig att byta drev, kedja och sätta på ett nytt luftfilter som är likadant som hans gamla (den andra gick sönder). Jag gjorde allt det här och gjorde rent hans förgasare oxå, satte tbx allt och startade, men den varvade som in i helvette mycket och jag fattar inte varför, kollade efter tjuvluft men inget resultat, men för säkerhetsskäl bytte jag alla packningar och lade till packningsmassa oxå så jag skulle vara helt 100 men det hjälper inte, kan säga att fiddyn inte varit igång på 2.5-3 månader om det har betydelse, snälla hjälp mig att hitta felet :)

Tack på förhand, VeilSide1337 !!!

Postat: 20 september 2011, 07:16
av yamaha2pwn
fått tillbaks allt rätt i förgasaren? throttlen fastnat? gas vajern ligger i kläm?

chokar du den?

Postat: 20 september 2011, 09:04
av Swe2FX
Det låter ju helt klart som att throtteln har hängt sig eller att du har satt dit den fel.

Postat: 20 september 2011, 12:06
av VeilSide1337
den e halvt nere, själva nålen som går ner in typ till flöttörskålen den är i ett litet hål som den antagligen ska in i, men den är inte helt i tror jag, ska nålen vara helt nere i botten? för min fastnar typ vid hälften och jag är nästan 100 på att jag lagt trotteln rätt, dock skruvade jag lite på själva nålen som går ner till flöttören för ville kolla om den gick å skruva på, det snurrade men det gick varken upp eller ner då det va ett "C-Clips" på åvansidan :S

Postat: 20 september 2011, 12:17
av MrAndersson
Kolla efter tjuvluft om du tex har gjort hål på någon slang etc. Vill inte få dig och verka dum men har du kollat luftskruven och tomgången nu när du rengjort förgasaren och satt på ett nytt lyftfilter? :)

Postat: 20 september 2011, 16:34
av VeilSide1337
nge tjvuluft, den ända slangen som går in t förgasaren e soppaslangen och insuget är helt har tom tätat skiten med packningspasta+nya packningar, men vadå ska det finnas fler slangar? och btw har inte rört nån skruv alls och filtret e likadant som förra, det jag kan tänka mig är trotteln, men vad liksom?

Postat: 20 september 2011, 17:47
av G-son
Trotteln ska ner så den bara är ett par millimeter från botten.

Postat: 20 september 2011, 18:01
av Vivaadam
tror att trotteln har fastnat, den har ett speciellt läge och när du har fått ner den i det läget så tryck extra på trotteln så kommer den åka ner !
ta sedan och se så att gasen går som den ska :)

Postat: 20 september 2011, 18:10
av yamaha2pwn
ja om den inte va helt nere så tror jag ditt problem ligger där ;)

Postat: 20 september 2011, 18:23
av söderström96
låter nästan som samma problem som ja hade och då hade gas vajern hoppat och fastnat i gropen/ fästet i förgasarn där den går ner i förgasaren

Postat: 20 september 2011, 21:38
av VeilSide1337
Fixat, satte trotteln åt fel håll :S

Postat: 21 september 2011, 04:12
av VeilSide1337
Föresten, råka skruva ut hela soppanålen, satte tillbaka den men hur många varv ska den ut från att den är längst in som standard? Det är en 30 mm mikuni eller pwk, tacksam för svar!

Postat: 21 september 2011, 05:26
av ValoPallo
VeilSide1337 skrev:Föresten, råka skruva ut hela soppanålen, satte tillbaka den men hur många varv ska den ut från att den är längst in som standard? Det är en 30 mm mikuni eller pwk, tacksam för svar!
Menar du luftskruven? 1,5 varv ut ska väl vara det bästa har jag hört, men sen beror det ju på hur du ställer in också

Postat: 21 september 2011, 13:33
av VeilSide1337
har luftskruven en fjäder som går in i ett hål och sen kan man skruva på en guldig skruv, är det luftskruven?

Postat: 21 september 2011, 13:36
av peugeotkillen
VeilSide1337 skrev:har luftskruven en fjäder som går in i ett hål och sen kan man skruva på en guldig skruv, är det luftskruven?


yes har med en sån :)