Mopedbil

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Karlssoonn
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:44

Mopedbil

Inlägg av Karlssoonn »

Jag ska få en sån här mopedbil till veckan http://www.blocket.se/jonkoping/Aixam_G ... ?ca=20&w=3:) kan man trimma dom eller göra något? Dom går väl runt 50-55 orginal? :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

160k fyfan va dum i huvet du måste vara :)


köp a-traktor istället :)
Bild
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Man kan trimma ALLT :P
Dock så hämnar man bara på blockets startsida om man klickar på länken ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

Jetforce_Dahlin skrev:Man kan trimma ALLT :P
Dock så hämnar man bara på blockets startsida om man klickar på länken ;)
http://www.blocket.se/jonkoping/Aixam_G ... ?ca=20&w=3

160.000kr du är sjuk i huvudet.... köp en moppe och spara resten till en bil för det där får du fan en skyline r33 gtr, supra, rx 7 osv....
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Det var ju helt klart den absolut fränaste mopedbilen någonsin. Men jag säger som de tidigare, det är fett onödigt så mycket pengar. Jag förstår att man inte ens funderar på det om man nu inte har en farsa som är stenrik (vilket jag alltså antar att du har). Men som sagt, köp en epa isåfall, du kan ju få en minst lika frän epa för halva slanten.

Två till anledningar till varför du inte bör köpa den:
1. ALLA kommer kalla dig bortskämd snorunge VARJE gång de ser dig oavsett hur länge du har den.
2. Den är inte ens laglig, mopedbilar ska ha LGF-skyllt ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

hade hällre kört runder med en ciao än den där :P inte äns snygg :P


ser ut som ett jävla handikap :S
Bild
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Som Jetforce sa, alla som inte känner dig bra personligen kommer garanterat att kalla dig bortskämd åtminstone en gång, om dom inte gör det så kan du ringa mig :P

Sen får du ju 16 moppar i hyffsat skick för det där, eller så kan du köpa en familjebil och fortfarande köra den när du fyller 40 :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

ValoPallo skrev:så kan du köpa en familjebil och fortfarande köra den när du fyller 40 :P
GAAHAHHA :D

Bild
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

Punkarn skrev:
ValoPallo skrev:så kan du köpa en familjebil och fortfarande köra den när du fyller 40 :P
GAAHAHHA :D

Bild
hahahaha :lol:

160,000kr det är ju jävligt mycket förstår inte hur en sån där skit sak kan kosta mera än 50,000kr xD
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: Mopedbil

Inlägg av PK »

Karlssoonn skrev:Jag ska få en sån här mopedbil till veckan http://www.blocket.se/jonkoping/Aixam_G ... ?ca=20&w=3:) kan man trimma dom eller göra något? Dom går väl runt 50-55 orginal? :)
dyra mopedbilar är för överviktiga 60-åringar som var för retard för att ta riktigt körkort ;)

KÖP EN JÄVLA EPA ISTÄLLET!! BER DIG! :D

ta kost för klass 1 och köp en RIKTIGT fin epa! :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Eller så kan du cykla så har du helvettes mycket pengar :lol:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Karlssoonn
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:44

Inlägg av Karlssoonn »

Min familj har rätt så gott om pengar och eftersom det snart blev vinter och jag bor ungefär 1 mil ifrån skolan och skolbussens tider är helt fucked up så erbjöd min farfar att jag skulle FÅ denna när det blir kallt och jävligt. Det är inte så att jag hade fått 160 k eller 16 moppar eller vad som helst om jag inte tog detta erbjudandet så jag bara tackar och är sjukt nöjd ;)


edit: är ganska bortskämd men inte för mycket ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Karlssoonn skrev:Min familj har rätt så gott om pengar och eftersom det snart blev vinter och jag bor ungefär 1 mil ifrån skolan och skolbussens tider är helt fucked up så erbjöd min farfar att jag skulle FÅ denna när det blir kallt och jävligt. Det är inte så att jag hade fått 160 k eller 16 moppar eller vad som helst om jag inte tog detta erbjudandet så jag bara tackar och är sjukt nöjd ;)


edit: är ganska bortskämd men inte för mycket ;)
Jag har 3 mil till skolan och i vinter kommer jag att köra Tunturi som går lite över 50 om man har tur, mycket kläder bara ;)

Men visst, om jag skulle få en bara sådär så skulle jag också tacka och ta emot :P

Och säkerligen går dem att trimma, har hört att dom har latmans-strypningar, typ att man inte kan gasa fullt, vilket är enkelt att ta bort...

Här är en tråd med en del (förhoppningsvist seriösa svar)

http://www.webcar2000.com/countries/swe ... _car.phtml

Men kom ihåg, det här är inga stabila saker, en av mina vänner körde i diket i vintras med sin, däcken släppte helt enkelt och den hoppade ner i diket, lite ironiskt med tanke på att vi kallade den Paddan :roll:

Så kör försiktigt och gasa inte så helvettes
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

ValoPallo skrev:den hoppade ner i diket,
Gahaha, va fan får du allt ifrån Valo :D
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Karlssoonn
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:44

Inlägg av Karlssoonn »

ValoPallo skrev:
Karlssoonn skrev:Min familj har rätt så gott om pengar och eftersom det snart blev vinter och jag bor ungefär 1 mil ifrån skolan och skolbussens tider är helt fucked up så erbjöd min farfar att jag skulle FÅ denna när det blir kallt och jävligt. Det är inte så att jag hade fått 160 k eller 16 moppar eller vad som helst om jag inte tog detta erbjudandet så jag bara tackar och är sjukt nöjd ;)


edit: är ganska bortskämd men inte för mycket ;)
Jag har 3 mil till skolan och i vinter kommer jag att köra Tunturi som går lite över 50 om man har tur, mycket kläder bara ;)

Men visst, om jag skulle få en bara sådär så skulle jag också tacka och ta emot :P

Och säkerligen går dem att trimma, har hört att dom har latmans-strypningar, typ att man inte kan gasa fullt, vilket är enkelt att ta bort...

Här är en tråd med en del (förhoppningsvist seriösa svar)

http://www.webcar2000.com/countries/swe ... _car.phtml

Men kom ihåg, det här är inga stabila saker, en av mina vänner körde i diket i vintras med sin, däcken släppte helt enkelt och den hoppade ner i diket, lite ironiskt med tanke på att vi kallade den Paddan :roll:

Så kör försiktigt och gasa inte så helvettes

Tycker synd om dig, 3 mil tar ett tag med en moppe speciellt i vinter "/. Men tack för svaren du är seriös och hjälpsam det uppskattas :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Om du får den såklart du ska satsa på det! :D Tycker bara det är så jävla drygt när folk kallar andra bortskämd osv, vafan kan man inte va rik och en bra människa eller?? Så länge man inte skryter om det :P

OnT så har väll dom där v-ring typ? Aldrig hört det mer än någon har sagt det någon gång så jag är inte säker men värt att kolla upp :)

Men tänk på att om du trimmar en vanlig moppe så är det ju bara att dra in på en gånväg så är du undan polisen, med en moppebil kommer du inte undan :?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Karlssoonn
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:44

Inlägg av Karlssoonn »

Precis, så länge man inte skryter om det ;)

Kollade lite på länken som valopallo linkade det stog något om att vissa mopedbilar kunde ha typ 11 v-ringar men det kanske det bara är på dom lite "äldre modellerna". Stog något om att inte gaspedalen gick enda ner så det inte blev full effekt så det finns några grejer att kolla på. Får kolla lite när jag får hem den till veckan :)

Tack för svar! :)
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

Tycker att du ska köpa en epa, och trimma den ist. Du får ut såååååå mycket mera i effekt och det finns mera reservdelar (beror självklar vad det är för någon).
några skäll till att du ska ha epa
1.Snyggare och snabbare (om du nu trimmar/byter växellåda
2.Oftast växlar så att du kan leka mera ;)
3.Bättre väghållning, ilf om du ska köra med den på vintern
4.Billigare än moppebil
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

KÖP DUETT! :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

ValoPallo skrev:Som Jetforce sa, alla som inte känner dig bra personligen kommer garanterat att kalla dig bortskämd åtminstone en gång, om dom inte gör det så kan du ringa mig :P

Sen får du ju 16 moppar i hyffsat skick för det där, eller så kan du köpa en familjebil och fortfarande köra den när du fyller 40 :P
Det är inget dåligt att vara bortskämd? Om jag skulle haft ett barn och tjänat bra skulle jag skämt bort det så mycket som det bara gick med både det ena och andra.

Låt han få den om han vill? Jag vet inte personligen om du kan trimma den men är du helt säker på att du vill ha den? Jag menar du får liksom Sveriges snyggaste traktor för hälften av det där priset.. Men vill du ha den, kör på! snygg var den iaf :)
Bild

Jag är odödlig
Karlssoonn
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:44

Inlägg av Karlssoonn »

Ok, tack så mycket :)
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 737
Blev medlem: 6 oktober 2009, 23:07
Ort: Falun

Inlägg av kevinspeedfight »

själv hade jag förmodligen inte tagit den där av alla moppebilar som finns ;) hade tagit nått med mer stil. för fronten på den du ska ha ser så plastig ut. http://www.blocket.se/gavleborg/Grecav_ ... m?ca=6&w=3 denna är 3 gånger stilrenare om du frågar mig ;)
kaffetillmaten
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 augusti 2011, 22:00

Inlägg av kaffetillmaten »

epa drar sjukt mycket mer än moppebil. så de är billigare i längden och epa får bara gå i 30 ( om man kör lagligt) medans moppe bil för 50 lagligt. så mera värt med moppebil
Skriv svar