Sida 1 av 1
Förgasar inställning Derbi
Postat: 29 augusti 2011, 19:37
av Albino
Tjena !
Jag har ett problem med min Derbi Senda sm 04.
den har:
Gianelli 2t
17,5 mm förgasare
sportluftsfilter
13 - 53
Men nu när jag satt på förgasaren och har testat munstycke 90 till 100 så går den bara på låga varv, den liksom dör vid mer gas!?
Vad kan det vara??
Tack på förhand

Postat: 29 augusti 2011, 19:46
av bensinskalle
Förgasarinställning.
Bara att fortsätta testa.
Jag skulle ha provat något mindre än 90.
Skruva ur tändstiftet så får du en liten indikation på hur motorn går.
Är stifet svart= för mycket bensin, vitt = för lite bensin, gyllenbrunt = perfekt, men det krävs att man kör motorn hårt en stund för att få rätt färg.
Postat: 29 augusti 2011, 19:47
av Ekman
Den dör säkert pga att du dränker den när du har såpass stort munstycke, testa att lägga på ett 80-85!
men kolla på tändstiftet precis som bensinskalle sa!
Postat: 29 augusti 2011, 19:48
av Albino
Okej, bara ut och fortsätta testa alltså
Tack för snabbt svar btw
Postat: 29 augusti 2011, 19:50
av agertoft
vicke xX SMT skrev:Den dör säkert pga att du dränker den när du har såpass stort munstycke, testa att
lägga på ett 80-85!
men kolla på tändstiftet precis som bensinskalle sa!
så var vi här igen

Postat: 30 augusti 2011, 16:24
av Albino
Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.
Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...
jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.
Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Postat: 31 augusti 2011, 12:36
av Albino
Ingen som har något tips?
Postat: 31 augusti 2011, 12:37
av Ekman
agertoft skrev:vicke xX SMT skrev:Den dör säkert pga att du dränker den när du har såpass stort munstycke, testa att
lägga på ett 80-85!
men kolla på tändstiftet precis som bensinskalle sa!
så var vi här igen

men förfaan! orka kommentera onödiga saker hela tiden!
sejjer väll så för att jag kommer från Finland?
Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.
Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...
jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.
Ska jag byta ner ännu mer eller ?
Har du kollat färgen på tändstiftet?
Postat: 31 augusti 2011, 13:00
av CaToXXo
Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.
Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...
jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.
Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Du har ingen blackbox eller nåt sånt på som kan ha sabbat cdi'n för dig? För så var min när min cdi var paj. Men om du håller gasar på friläge, varvar den fint då eller? Inget vatten i luftfiltret?
Postat: 31 augusti 2011, 13:17
av Albino
fixat det, var luftskruven:D
Postat: 31 augusti 2011, 13:18
av Albino
CaToXXo skrev:Albino skrev:Jag testade som ni sa att byta ner till 85 men det är precis likadant.
Den går rätt så bra på tomgång ca 8000 RPM, Om vi säger att jag varvar upp till 3000 och sen släpper koppling så BUUÄÄ dör den...
jag kan rull lite lätt på typ 1500 varv men inte mer.
Ska jag byta ner ännu mer eller ?:)
Du har ingen blackbox eller nåt sånt på som kan ha sabbat cdi'n för dig? För så var min när min cdi var paj. Men om du håller gasar på friläge, varvar den fint då eller? Inget vatten i luftfiltret?
Det var luftskriven som behövdes skruvas lite på
