speedfight 2 cylinderproblem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
fredde0202
Svårstartad skrothög

speedfight 2 cylinderproblem

Inlägg av fredde0202 »

Tja!, hade kört med min speedfight 2 med doppler S3R och polini sport 70cc utan olja tills den dog, efter oljning i cylinderloppet och med hjälp av startgas fick jag igång den men jag märkte att cylindern hade fått skador så den gick ju inte sådär jättebra -_-. Funderat på att köpa stage 6 sport pro 70cc cylinderkit, vad säger ni? elr ska jag köpa likadant cylinderkit som förut?

PS. Orkar inte hona om den.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

Cmon, plz, kan nån svara?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Re: speedfight 2 cylinderproblem

Inlägg av Mattyyy »

fredde0202 skrev:Tja!, hade kört med min speedfight 2 med doppler S3R och polini sport 70cc utan olja tills den dog, efter oljning i cylinderloppet och med hjälp av startgas fick jag igång den men jag märkte att cylindern hade fått skador så den gick ju inte sådär jättebra -_-. Funderat på att köpa stage 6 sport pro 70cc cylinderkit, vad säger ni? elr ska jag köpa likadant cylinderkit som förut?

PS. Orkar inte hona om den.
Man måste blanda oljan direkt i bensinen (2-4%) när man kör med 70cc cylinder annars så skär den
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

man måste inte blanda direkt i tanken men de är en fördel, skulle föreslå att de är billigare att hona och byta kolv ist för ny cylinder, men om du inte orka hona och jävlas skaffa ett nytt!
:D
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

jag har separat oljeblandning + att jag har haft i olja direkt i tanken men den här gången glömde jag båda, men tycker ni stage6 sport pro är ett bra val? , det är ju en alucylinder så man slipper köra in den så länge. Tror ni den ger mer hästkrafter än polini sport 70cc?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

fredde0202 skrev:jag har separat oljeblandning + att jag har haft i olja direkt i tanken men den här gången glömde jag båda, men tycker ni stage6 sport pro är ett bra val? , det är ju en alucylinder så man slipper köra in den så länge. Tror ni den ger mer hästkrafter än polini sport 70cc?
Stage6 Sport Pro 70cc är skit bra, kör med den själv och jag är jävligt nöjd, prisvärd cylinder om du frågar mig.

MEEEEN SNÄLLA, glöm inte oljan denna gången ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

antonpg94 skrev:man måste inte blanda direkt i tanken men de är en fördel, skulle föreslå att de är billigare att hona och byta kolv ist för ny cylinder, men om du inte orka hona och jävlas skaffa ett nytt!
:D
Okej men min gamla sjuttis skar när jag använde den separata oljeblandningen så nu kör jag med både den separata och blandar direkt i bensinen
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

jo, kör nog med extra oljeblandning den här gången för att vara på den säkra sidan, men funderar på dellorto 17,5 mm, men passar min gasvajer till den?, och den kan väl inte ha automatchoke så jag får väl köpa en manuell choke då väl?, tack för svaren btw :)
nAn
Svårstartad skrothög

Inlägg av nAn »

17,5 mm funkar, gasvajern passar bara om du väljer en förgasare som passar din moped så den inte är åt fel håll
Skriv svar