Baotion BT49qt-12

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
bassibil
Elmoped

Baotion BT49qt-12

Inlägg av bassibil »

Hei hei, har en BT49QT-12
har problemer med forgasseren som så mange andre.
Vurderer å bytte til annen forgaser. Hva anbefaler dere andre til denne motoren. utan trim. min dotter som skal kjøre den.
den går bra utt mot 2/3 turtal, når jeg gaser fullt, fuskar den ock vil inte mer. kan kjøra full blås når moppen står på støtten men med belastning vil den inte. . har blåst ren dysar og slikt maaange ganger med startgas og tryckluft.
Såå, hvilken forgasser bør jag kjøpa. (er vel 28 mm innsug) kan dock byta det om det e mulig
Hilsen Erik
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

Tror att du har fel bestyckning! Kolla tädstiftet! Vitt = För snålt, Brunt = Perfekt, Svart = För fett!
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

DalaHest skrev:Tror att du har fel bestyckning! Kolla tädstiftet! Vitt = För snålt, Brunt = Perfekt, Svart = För fett!
Nu kan man ju inte ha en fet blandning på en 4-takt. ;)

Men annars så har min kompis det problemet och det löste man lätt genom att stoppa in papper i luftslangen som går till luftburken.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

JagHarEnDerbi skrev:
DalaHest skrev:Tror att du har fel bestyckning! Kolla tädstiftet! Vitt = För snålt, Brunt = Perfekt, Svart = För fett!

Men annars så har min kompis det problemet och det löste man lätt genom att stoppa in papper i luftslangen som går till luftburken.
bonnameck 8) :lol:
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Nutbreaker skrev:
JagHarEnDerbi skrev:

bonnameck 8) :lol:
Haha, det var det som fungerade utan att plocka isär skiten. :)
Skriv svar