..
Jovisst! bara för att den har 12 hästar så klarar den inte mer än 110 Km/h? Du tror att de bara e effekten som spelar roll? de e de inte.. De e massa fler saker. Retardo!chifen skrev:den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det brayamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
utväxling, aerodynamik, vridmoment, vikt, däcktryck, däckens storlek alla de faktorerna spelar in och jag tror inte att du har aerodynamiken på dendär motorcykeln för att klyva vinden så bra eller att du kör med ett däcktryck som är så hårt att däcket nästan sprängs så då måste du förlita dig på utväxlingen då som säkert är väldigt bra men några 150 gör den då fortfarande inte.Mr_NSR skrev:Jovisst! bara för att den har 12 hästar så klarar den inte mer än 110 Km/h? Du tror att de bara e effekten som spelar roll? de e de inte.. De e massa fler saker. Retardo!chifen skrev:den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det brayamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
exakt en moped me 12hk ger inte lika mycke som en lätt mc me 12hk.Mr_NSR skrev:Jovisst! bara för att den har 12 hästar så klarar den inte mer än 110 Km/h? Du tror att de bara e effekten som spelar roll? de e de inte.. De e massa fler saker. Retardo!chifen skrev:den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det brayamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
säg nedförsbacke då. sa ju att den skulle toppa runt 120-130 annarsMr_NSR skrev:För er som inte kan läsa så har jag varit uppe med han i 150 men de va i en lång jävla nedförsbacke om ni inte har förstått de!
På rakan går han bara i 130.
Fattar ni tröga moppepojkar nu?
Han kan ha rätt en aldelles ny yamaha supermontard gör 130 med 10hk och det är en 07. dom äldre motorcyklarna går riktigt bra så jag tror på han den gör säker 150km.chifen skrev:jomen några 150 tror jag inte du kommer upp i.. honda cbr med 13.6 hästar toppar ca 130.