Sida 1 av 1

Trimma Keeway ry8

Postat: 15 augusti 2011, 09:01
av ninabruden
hej alla,hoppas ni kan hjälpa en ganska nollvetande kvinna här :lol:

jag har köpt en keeway ry8 årsmodell 08,moppen har rullat 7mil så den är ny.men jag vill gjärna få lite fart i sakerna.Första tanke är ny cylinder,typ 70cc har hittat lite här i butiken.Vad tror ni om en polini sport 70cc??samt någon form av trimavgasrör till denna cylinder.Vill nå farter på ca 80km...
vad behövs göras åt variatorn?? kan ju tillägga då att denna är en tvåtaktare....
Sruvat&mekkat har jag gjort sedan barnsben,så det är inga problem.

hälsningar moppebruden

Postat: 15 augusti 2011, 09:13
av Josef Jabbari
coolt 8) med en till brud på forumet NICE NICE
och skaffa polinin men då tycker jag att du ska ha tempmätare till det i och med att den är luftkyld
och köp tex ett Hebo rör sportluft filter och satsa på lättare vikter hårdare koplings fjädrar större förgasare helst 19 mm
/Josef

Postat: 15 augusti 2011, 11:13
av gandih500
Jag kan säga direkt att ett Hebo rör inte är något att ha....

Postat: 15 augusti 2011, 11:15
av Boomer
Skulle säga Stage 6 pro replica rören.

Postat: 15 augusti 2011, 11:17
av Ekman
kan inte så mycket om skoter rör men dom flesta verkar tycka att leovince ZX är det bästa röret :)

Postat: 15 augusti 2011, 12:23
av 2stroke
Jävla fuckon, sluta svara när ni TROR


Kör på en Polini Sport, dom funkar fint med en originalförgasare med rätt bestyckning, ta även ett lite mer varvvilligt rör, som t.ex Yasuni Z eller Stage6 Pro så att du får ut mer effekt.
Vill du trimma vidare så kan en 17.5mm förgasare vara bra, det blir lite mer lättinställt. Isåfall så är det Dellorto 17.5mm som gäller, ej skit som Motorforce.
Och sen så måste du optimera variator med vikter och koppling med kopplingsfjädrar och kanske en lite hårdare tryckfjäder, söker du mer effekt så får du byta koppling och variator, rekommenderar en Malossi Fly Clutch och en Malossi Multivariator då.

Postat: 15 augusti 2011, 13:51
av Josef Jabbari
2stroke skrev:Jävla fuckon, sluta svara när ni TROR


Kör på en Polini Sport, dom funkar fint med en originalförgasare med rätt bestyckning, ta även ett lite mer varvvilligt rör, som t.ex Yasuni Z eller Stage6 Pro så att du får ut mer effekt.
Vill du trimma vidare så kan en 17.5mm förgasare vara bra, det blir lite mer lättinställt. Isåfall så är det Dellorto 17.5mm som gäller, ej skit som Motorforce.
Och sen så måste du optimera variator med vikter och koppling med kopplingsfjädrar och kanske en lite hårdare tryckfjäder, söker du mer effekt så får du byta koppling och variator, rekommenderar en Malossi Fly Clutch och en Malossi Multivariator då.


1+ 8)

Postat: 15 augusti 2011, 16:20
av ninabruden
2stroke skrev:Jävla fuckon, sluta svara när ni TROR


Kör på en Polini Sport, dom funkar fint med en originalförgasare med rätt bestyckning, ta även ett lite mer varvvilligt rör, som t.ex Yasuni Z eller Stage6 Pro så att du får ut mer effekt.
Vill du trimma vidare så kan en 17.5mm förgasare vara bra, det blir lite mer lättinställt. Isåfall så är det Dellorto 17.5mm som gäller, ej skit som Motorforce.
Och sen så måste du optimera variator med vikter och koppling med kopplingsfjädrar och kanske en lite hårdare tryckfjäder, söker du mer effekt så får du byta koppling och variator, rekommenderar en Malossi Fly Clutch och en Malossi Multivariator då.
:x :x Det var ord&inga visor det....ok,polini sport helt ok enligt många andra med,samt ett trimrör..
vad tror vi om vikter i variatorn då???vilken tyngd,har läst mig till att någonstans 4-5 gram,kan det stämma.antar att man får prova där.puss på er killar,som vill hjälpa mej

Postat: 15 augusti 2011, 16:51
av 2stroke
ninabruden skrev:
2stroke skrev:Jävla fuckon, sluta svara när ni TROR


Kör på en Polini Sport, dom funkar fint med en originalförgasare med rätt bestyckning, ta även ett lite mer varvvilligt rör, som t.ex Yasuni Z eller Stage6 Pro så att du får ut mer effekt.
Vill du trimma vidare så kan en 17.5mm förgasare vara bra, det blir lite mer lättinställt. Isåfall så är det Dellorto 17.5mm som gäller, ej skit som Motorforce.
Och sen så måste du optimera variator med vikter och koppling med kopplingsfjädrar och kanske en lite hårdare tryckfjäder, söker du mer effekt så får du byta koppling och variator, rekommenderar en Malossi Fly Clutch och en Malossi Multivariator då.
:x :x Det var ord&inga visor det....ok,polini sport helt ok enligt många andra med,samt ett trimrör..
vad tror vi om vikter i variatorn då???vilken tyngd,har läst mig till att någonstans 4-5 gram,kan det stämma.antar att man får prova där.puss på er killar,som vill hjälpa mej
Det är svårt och säga, man måste vara noga när man ställer in.. Fast man märker ju direkt om dom är för tunga eller för lätta

Är dom för lätta så kommer du höra att den varvar jäkligt mycket men inte rör på sig så mycket, är dom för tunga så hör du att den inte varvar så mycket och går segt

Postat: 15 augusti 2011, 17:28
av Josef Jabbari
köp ett viktsett och prova dig fram om ekonomin till låter så skaffa dig en DR pulley HIT koppling garanterat gasres ;)

Postat: 15 augusti 2011, 17:34
av 2stroke
Josef Jabbari skrev:köp ett viktsett och prova dig fram om ekonomin till låter så skaffa dig en DR pulley HIT koppling garanterat gasres ;)
Gasres är bland det äckligaste som finns, det hör inte hemma på en brukshoj.

Postat: 17 augusti 2011, 21:25
av ninabruden
Nu är det beställt grejjor!!
Polini sport 70cc cylinder&kolv.
stage6 kromrör.Naruku hs variator samt lite extra vikter& en fartbegränsare.....kan ju behövas :lol:
Samt lite munstycken,synd att inte butiken här har munstycken till Mikuni wm 11-22mm förgasare.Vart lite smått överaskad när jag såg det satt en 18mm mikuniförgasare original på denna keeway,denna är ju bara att bestycka upp.sitter 50 munstycke original.Så 65,67.5 är beställda.dessa bör ska fungera enligt en gubbe jag konsulterade idag.
skall börja skruva av orginalsakerna i morgonkväll med lite hjälp.

Postat: 17 augusti 2011, 22:01
av Josef Jabbari
2stroke skrev:
Josef Jabbari skrev:köp ett viktsett och prova dig fram om ekonomin till låter så skaffa dig en DR pulley HIT koppling garanterat gasres ;)
Gasres är bland det äckligaste som finns, det hör inte hemma på en brukshoj.
gasres är skönt som fan!

Postat: 17 augusti 2011, 23:49
av 2stroke
ninabruden skrev:Nu är det beställt grejjor!!
Polini sport 70cc cylinder&kolv.
stage6 kromrör.Naruku hs variator samt lite extra vikter& en fartbegränsare.....kan ju behövas :lol:
Samt lite munstycken,synd att inte butiken här har munstycken till Mikuni wm 11-22mm förgasare.Vart lite smått överaskad när jag såg det satt en 18mm mikuniförgasare original på denna keeway,denna är ju bara att bestycka upp.sitter 50 munstycke original.Så 65,67.5 är beställda.dessa bör ska fungera enligt en gubbe jag konsulterade idag.
skall börja skruva av orginalsakerna i morgonkväll med lite hjälp.
Är det 18mm så blir dom storlekarna på munstycke tillräckliga, om inte så får du sänka clipset på nålen och pilla lite på luftskruven

Lycka till med moppen, hoppas resultatet blir bra!
Josef Jabbari skrev:
2stroke skrev:
Josef Jabbari skrev:köp ett viktsett och prova dig fram om ekonomin till låter så skaffa dig en DR pulley HIT koppling garanterat gasres ;)
Gasres är bland det äckligaste som finns, det hör inte hemma på en brukshoj.
gasres är skönt som fan!
Nej det tycker jag då inte, en moppe är till för att ha 2 hjul på marken, vill man köra på bakhjulet så ska man skaffa sig en riktig hoj..

Postat: 18 augusti 2011, 01:41
av VeilSide1337
http://twostroke.se/product.asp?product=12749 Rör
http://twostroke.se/product.asp?product=17574 Cylinder
http://twostroke.se/product.asp?product=12661 Rem (Orginal går lätt av då du trimmar)
http://twostroke.se/product.asp?product=7585 Förgasare
http://twostroke.se/product.asp?product=13222 Koppling
http://twostroke.se/product.asp?product=20933 Luftfilter (Eventuellt borra några hål i luftburken då det låter mindre)
http://twostroke.se/product.asp?product=7957 Membran (Reeds)
http://twostroke.se/product.asp?product=23239 Tänding ("Blackbox" ingår, valmöjligheter t.ex tändkurva etc.etc. Grym tändning IMO
http://twostroke.se/product.asp?product=15939 Variator
http://twostroke.se/product.asp?product=9810 Bra Varoatorvikter (Du får ta reda på storleken på vikterna t.ex 16*13, och ett set med 4g-5.5g blir nog bra)
http://twostroke.se/product.asp?product=17331 Vev (Bra att byta vid cylinderbyte, rekommenderar starkt C3 eller C4 lager till det och nya packboxar t.ex Stage6) Dock inte nödvändigt att byta vev på sportcylinder men du kanske föredrar säkra sidan :)





Där har du en ordentlig setup för vardagligt bruk, och den går runt 90-100 på det där garanterat då min kompis hade liknande setup!

Lycka till med allt!! :)

Postat: 18 augusti 2011, 10:34
av 2stroke
VeilSide1337 skrev:http://twostroke.se/product.asp?product=12749 Rör
http://twostroke.se/product.asp?product=17574 Cylinder
http://twostroke.se/product.asp?product=12661 Rem (Orginal går lätt av då du trimmar)
http://twostroke.se/product.asp?product=7585 Förgasare
http://twostroke.se/product.asp?product=13222 Koppling
http://twostroke.se/product.asp?product=20933 Luftfilter (Eventuellt borra några hål i luftburken då det låter mindre)
http://twostroke.se/product.asp?product=7957 Membran (Reeds)
http://twostroke.se/product.asp?product=23239 Tänding ("Blackbox" ingår, valmöjligheter t.ex tändkurva etc.etc. Grym tändning IMO
http://twostroke.se/product.asp?product=15939 Variator
http://twostroke.se/product.asp?product=9810 Bra Varoatorvikter (Du får ta reda på storleken på vikterna t.ex 16*13, och ett set med 4g-5.5g blir nog bra)
http://twostroke.se/product.asp?product=17331 Vev (Bra att byta vid cylinderbyte, rekommenderar starkt C3 eller C4 lager till det och nya packboxar t.ex Stage6) Dock inte nödvändigt att byta vev på sportcylinder men du kanske föredrar säkra sidan :)





Där har du en ordentlig setup för vardagligt bruk, och den går runt 90-100 på det där garanterat då min kompis hade liknande setup!

Lycka till med allt!! :)
Ifall din kompis hade en sån setup så måste jag säga att din kombis var en tvättäkta jävla jubelidiot. Man kör väl förfan inte ett ProRace på en Sportcylinder?
Inte heller kör man med en kevlarrem.. Åh herregud, en tändning för 3000 som inte ens genererar ström på en bruksmoppe? Nu pratar du i nattmössan.. Och förinställda tändkurvor? Man behöver köpa till en EPROM för att få dom, den kostar 1200

Postat: 18 augusti 2011, 14:26
av VeilSide1337
om du läser så ser du att den visst kan generera ström och prorace fungerar till en sportcylle med den setupen då den varvar mer, samt om hon sen vill byte till corsa eller liknande så kan hon använda den fortfarande, och ja kevlarrem, vad fan e felet med det?

Postat: 18 augusti 2011, 14:27
av Ekman
2stroke skrev:
VeilSide1337 skrev:http://twostroke.se/product.asp?product=12749 Rör
http://twostroke.se/product.asp?product=17574 Cylinder
http://twostroke.se/product.asp?product=12661 Rem (Orginal går lätt av då du trimmar)
http://twostroke.se/product.asp?product=7585 Förgasare
http://twostroke.se/product.asp?product=13222 Koppling
http://twostroke.se/product.asp?product=20933 Luftfilter (Eventuellt borra några hål i luftburken då det låter mindre)
http://twostroke.se/product.asp?product=7957 Membran (Reeds)
http://twostroke.se/product.asp?product=23239 Tänding ("Blackbox" ingår, valmöjligheter t.ex tändkurva etc.etc. Grym tändning IMO
http://twostroke.se/product.asp?product=15939 Variator
http://twostroke.se/product.asp?product=9810 Bra Varoatorvikter (Du får ta reda på storleken på vikterna t.ex 16*13, och ett set med 4g-5.5g blir nog bra)
http://twostroke.se/product.asp?product=17331 Vev (Bra att byta vid cylinderbyte, rekommenderar starkt C3 eller C4 lager till det och nya packboxar t.ex Stage6) Dock inte nödvändigt att byta vev på sportcylinder men du kanske föredrar säkra sidan :)





Där har du en ordentlig setup för vardagligt bruk, och den går runt 90-100 på det där garanterat då min kompis hade liknande setup!

Lycka till med allt!! :)
Ifall din kompis hade en sån setup så måste jag säga att din kombis var en tvättäkta jävla jubelidiot. Man kör väl förfan inte ett ProRace på en Sportcylinder?
Inte heller kör man med en kevlarrem.. Åh herregud, en tändning för 3000 som inte ens genererar ström på en bruksmoppe? Nu pratar du i nattmössan.. Och förinställda tändkurvor? Man behöver köpa till en EPROM för att få dom, den kostar 1200
måste du få en rage attack varje gång du svarar? :roll:

Postat: 18 augusti 2011, 14:56
av Victorh
keeway ry6 har 16mm förgasare så den klarar detta bra.

edit: Du behöver en sport variator orginal klarar bara 70 typ :D

Postat: 18 augusti 2011, 17:33
av 2stroke
vicke xX SMT skrev:
2stroke skrev:
VeilSide1337 skrev:http://twostroke.se/product.asp?product=12749 Rör
http://twostroke.se/product.asp?product=17574 Cylinder
http://twostroke.se/product.asp?product=12661 Rem (Orginal går lätt av då du trimmar)
http://twostroke.se/product.asp?product=7585 Förgasare
http://twostroke.se/product.asp?product=13222 Koppling
http://twostroke.se/product.asp?product=20933 Luftfilter (Eventuellt borra några hål i luftburken då det låter mindre)
http://twostroke.se/product.asp?product=7957 Membran (Reeds)
http://twostroke.se/product.asp?product=23239 Tänding ("Blackbox" ingår, valmöjligheter t.ex tändkurva etc.etc. Grym tändning IMO
http://twostroke.se/product.asp?product=15939 Variator
http://twostroke.se/product.asp?product=9810 Bra Varoatorvikter (Du får ta reda på storleken på vikterna t.ex 16*13, och ett set med 4g-5.5g blir nog bra)
http://twostroke.se/product.asp?product=17331 Vev (Bra att byta vid cylinderbyte, rekommenderar starkt C3 eller C4 lager till det och nya packboxar t.ex Stage6) Dock inte nödvändigt att byta vev på sportcylinder men du kanske föredrar säkra sidan :)





Där har du en ordentlig setup för vardagligt bruk, och den går runt 90-100 på det där garanterat då min kompis hade liknande setup!

Lycka till med allt!! :)
Ifall din kompis hade en sån setup så måste jag säga att din kombis var en tvättäkta jävla jubelidiot. Man kör väl förfan inte ett ProRace på en Sportcylinder?
Inte heller kör man med en kevlarrem.. Åh herregud, en tändning för 3000 som inte ens genererar ström på en bruksmoppe? Nu pratar du i nattmössan.. Och förinställda tändkurvor? Man behöver köpa till en EPROM för att få dom, den kostar 1200
måste du få en rage attack varje gång du svarar? :roll:
Måste fuckon som inte vet nånting vilseleda folk så att dom köper fel saker eller gör helt fel?

Postat: 18 augusti 2011, 17:41
av Mura
Josef Jabbari=fucko

Postat: 19 augusti 2011, 12:15
av ninabruden
nu är allt avstrippat,dvs cylinder,kolv,variator. :P
allt slutade på nästan 4.000kr från twostrokebutiken,trimmet skickar dom idag!väntar även munstyckena till veckan..återstår bara att hitta en riktigt bra mineralolja att köra in sakerna med.

Postat: 19 augusti 2011, 12:47
av 2stroke
ninabruden skrev:nu är allt avstrippat,dvs cylinder,kolv,variator. :P
allt slutade på nästan 4.000kr från twostrokebutiken,trimmet skickar dom idag!väntar även munstyckena till veckan..återstår bara att hitta en riktigt bra mineralolja att köra in sakerna med.
Castrol är inte så dumt!

Postat: 19 augusti 2011, 15:19
av ninabruden
2stroke skrev:
ninabruden skrev:nu är allt avstrippat,dvs cylinder,kolv,variator. :P
allt slutade på nästan 4.000kr från twostrokebutiken,trimmet skickar dom idag!väntar även munstyckena till veckan..återstår bara att hitta en riktigt bra mineralolja att köra in sakerna med.
Castrol är inte så dumt!
Men har dom ren mineral,ej delsyntet