jag har streetarce 70cc stage 6 med zx röret och 19mm förgasare.
ta inte 26mm för stort enligt mig..
du behöver inte byta variator. men ställa in variatorn behövs.
köpte du den nyss nära örebro? tror jag såg den på Örebros moppemeet.
byt variator till sport variatorn och så byter du HiT:en tror jag det heter till en bättre fast dr.pulleys (stavning?) så det börjar koppla bättre och du får bättre axx. Sen tror jag du kan behöva byta vev och drev.
Victorh skrev:byt variator till sport variatorn och så byter du HiT:en tror jag det heter till en bättre fast dr.pulleys (stavning?) så det börjar koppla bättre och du får bättre axx. Sen tror jag du kan behöva byta vev och drev.
att byta drev behövs inte, aerox har väldigt bra drevning.
Victorh skrev:byt variator till sport variatorn och så byter du HiT:en tror jag det heter till en bättre fast dr.pulleys (stavning?) så det börjar koppla bättre och du får bättre axx. Sen tror jag du kan behöva byta vev och drev.
att byta drev behövs inte, aerox har väldigt bra drevning.
okei men om han ville trimma den mera så hade jag några tips men hur mycket är den körd då?
ja rekommenderar Streetrace cylindern som nämns ovan! skönt drag iden men fördel att byta till större förgasare typ 19 elr 21mm! en variator är inte ett måste men du kan få ut lite extra och absolut en bättre koppling!!
kör med streetarcen 19mm som funkar grymt bra och även med orginal vev men det är en risk. man behöver inte ligga fullt hela tiden. den gör ca 100 på mätaren och den kan nog lite till då jag inte riktigt har maxat helt med nya förgasaren. men har lite glädjemätare på 5 km/h sist jag kolla. har polini speed control till det och funkar. har gasres när jag sitter på skjutsrar platsen men mitt mål är att få den att ha gasres när man sitter som vanligt
det är olika...
på min aerox var det bäst att bara gå ner 0.5g ( från 5.5g till 5.0g )
det blev bäst acc och jag provade även 4.0 och 4.5g
men du får pröva dig fram..
Variator fläkt behöver du inte, är rätt så snäll setup imo. Men för att vara säker kan du borra hål i variatorkåpan... Sen om du skall köpa insugset så kan du inte använda original luftburken. Då får det bli ett riktigt luftfilter istället, sen lä du ha munstycken, ev. tryckfjäder, och sen snackades det om en ny kopplings också? Pengarna rullar iväg