Sida 1 av 1
Trimma Speedfight 3 RS ytterliggare?
Postat: 7 augusti 2011, 19:04
av jivvve
Hej!
Jag har en Speedfight 3 RS - 2010 med följande saker utbytta:
Effektrör, stage6 pro replica (som sitter lite dåligt då de från början är till en Jetforce)
Luftfilter, Doppler
V-vikter, 6gram
Kopplingsfjädrar, medium
Munstycke just nu, 68. Får hem ett 70-88 set snart så ska jag byta upp mig lite.
Det jag undrar nu, vad är det värt att göra för att få den lite rappare?
Tänkt göra detta:
Ny variator, passar denna?
http://www.racing-planet.se/scootertuni ... 017-1.html
Nya v-vikter, Dr.pulley 6gram.
Något annat jag bör göra? Är detta värt pengarna?
Undrar även om någon här vet vart jag kan få tag på ett sidostöd? Är det samma som till 2an?
Tackar för svar!

Postat: 7 augusti 2011, 19:12
av ohrner1996
vad kör du med för cylinder, 50cc eller 70cc?

Postat: 7 augusti 2011, 19:37
av jivvve
ohrner1996 skrev:vad kör du med för cylinder, 50cc eller 70cc?

Original 50cc

Postat: 7 augusti 2011, 19:42
av ohrner1996
jivvve skrev:ohrner1996 skrev:vad kör du med för cylinder, 50cc eller 70cc?

Original 50cc

om du vill ha mer knuff i den så ska du byta till 70cc (rekomenderas)
jo vill du ha typ bättre topfart eller mera axx?
Postat: 7 augusti 2011, 19:49
av jivvve
ohrner1996 skrev:jivvve skrev:ohrner1996 skrev:vad kör du med för cylinder, 50cc eller 70cc?

Original 50cc

om du vill ha mer knuff i den så ska du byta till 70cc (rekomenderas)
jo vill du ha typ bättre topfart eller mera axx?
Vill inte göra någon jättegrej av det så 50cc får räcka just nu. Axx är väl viktigast men det spelar inte så stor roll

Postat: 7 augusti 2011, 19:55
av ohrner1996
okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Postat: 7 augusti 2011, 19:57
av jivvve
ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Min polare har nästan samma setup och kom inte ens iväg på 5 gram så jag tror jag kör på 6g

Postat: 7 augusti 2011, 19:58
av ohrner1996
jivvve skrev:ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Min polare har nästan samma setup och kom inte ens iväg på 5 gram så jag tror jag kör på 6g

vad hade han för moped?
Postat: 7 augusti 2011, 19:59
av jivvve
Är det värt att ha luftfilter förresten? Eller ska jag sätta dit burken igen?

Postat: 7 augusti 2011, 19:59
av jivvve
ohrner1996 skrev:jivvve skrev:ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Min polare har nästan samma setup och kom inte ens iväg på 5 gram så jag tror jag kör på 6g

vad hade han för moped?
SF2
Postat: 7 augusti 2011, 20:03
av ohrner1996
jivvve skrev:Är det värt att ha luftfilter förresten? Eller ska jag sätta dit burken igen?

kör med luftfilter!:D
Postat: 7 augusti 2011, 20:03
av jivvve
Någon mer som kan komma och säga ett ord eller två?

Postat: 7 augusti 2011, 20:55
av Jetforce_Dahlin
ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Det där är ju så fel så det är inte sant. Nästan alla säger så. Men det stämmer inte. Du säger att lättare vikter = bättre acc, lägre toppfart.
Men varför inte bara skita i att ha några vikter i alls då? Jävlar vilket ryck det skulle bli då.
Såhär, lättare vikter = högre varv, sen får man leta vartalet man vill åt. Annars kan du få en moppe som knappt rör sig men varvar som en ferrari.
P.S Jörgen, det stod att den där var till minarelli-motorn, det är sån motor som sitter i aerox. Du måste hitta en som är till Peugeot-motorn
Postat: 7 augusti 2011, 20:58
av jivvve
Jetforce_Dahlin skrev:ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Det där är ju så fel så det är inte sant. Nästan alla säger så. Men det stämmer inte. Du säger att lättare vikter = bättre acc, lägre toppfart.
Men varför inte bara skita i att ha några vikter i alls då? Jävlar vilket ryck det skulle bli då.
Såhär, lättare vikter = högre varv, sen får man leta vartalet man vill åt. Annars kan du få en moppe som knappt rör sig men varvar som en ferrari.
P.S Jörgen, det stod att den där var till minarelli-motorn, det är sån motor som sitter i aerox. Du måste hitta en som är till Peugeot-motorn
Jo, kände det på mig jag också.
Men tror inte det finns, för i SF3 kategorin finns bara den utan MHR

Vrf är den sämre?

Postat: 7 augusti 2011, 21:00
av ohrner1996
Jetforce_Dahlin skrev:ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Det där är ju så fel så det är inte sant. Nästan alla säger så. Men det stämmer inte. Du säger att lättare vikter = bättre acc, lägre toppfart.
Men varför inte bara skita i att ha några vikter i alls då? Jävlar vilket ryck det skulle bli då.
Såhär, lättare vikter = högre varv, sen får man leta vartalet man vill åt. Annars kan du få en moppe som knappt rör sig men varvar som en ferrari.
P.S Jörgen, det stod att den där var till minarelli-motorn, det är sån motor som sitter i aerox. Du måste hitta en som är till Peugeot-motorn
men jag tar väl upp det jag har hört och dom flästa tycker det blir bättre axx,
Postat: 7 augusti 2011, 21:01
av Jetforce_Dahlin
jivvve skrev:Jetforce_Dahlin skrev:ohrner1996 skrev:okej, köp lättare vikter kanske 3,7 eller 4,0 gram vikter, för destå lättare vikter destå mer axx, och så tvärtom med tyngre vikter destå bättre top fart:)
Det där är ju så fel så det är inte sant. Nästan alla säger så. Men det stämmer inte. Du säger att lättare vikter = bättre acc, lägre toppfart.
Men varför inte bara skita i att ha några vikter i alls då? Jävlar vilket ryck det skulle bli då.
Såhär, lättare vikter = högre varv, sen får man leta vartalet man vill åt. Annars kan du få en moppe som knappt rör sig men varvar som en ferrari.
P.S Jörgen, det stod att den där var till minarelli-motorn, det är sån motor som sitter i aerox. Du måste hitta en som är till Peugeot-motorn
Jo, kände det på mig jag också.
Men tror inte det finns, för i SF3 kategorin finns bara den utan MHR

Vrf är den sämre?

Tror den fanns om du kolla på sf2, för att MHR har en större diameter, vilket betyder att remmen kan pressas ut längre (tänk dig som ett större framdrev på en cykel) Och om moppen då orkar pressa ut remmen hela vägen går det då snabbare

Postat: 7 augusti 2011, 21:01
av ohrner1996
om man säger såhär du det är lättast att pröva sig fram istället:D
Postat: 7 augusti 2011, 21:03
av jivvve
Jetforce_Dahlin skrev:jivvve skrev:Jetforce_Dahlin skrev:
Det där är ju så fel så det är inte sant. Nästan alla säger så. Men det stämmer inte. Du säger att lättare vikter = bättre acc, lägre toppfart.
Men varför inte bara skita i att ha några vikter i alls då? Jävlar vilket ryck det skulle bli då.
Såhär, lättare vikter = högre varv, sen får man leta vartalet man vill åt. Annars kan du få en moppe som knappt rör sig men varvar som en ferrari.
P.S Jörgen, det stod att den där var till minarelli-motorn, det är sån motor som sitter i aerox. Du måste hitta en som är till Peugeot-motorn
Jo, kände det på mig jag också.
Men tror inte det finns, för i SF3 kategorin finns bara den utan MHR

Vrf är den sämre?

Tror den fanns om du kolla på sf2, för att MHR har en större diameter, vilket betyder att remmen kan pressas ut längre (tänk dig som ett större framdrev på en cykel) Och om moppen då orkar pressa ut remmen hela vägen går det då snabbare

Men SF2 och 3 är INTE lika
Bara ett ex. är att den har stående cylinder, min har liggande.
Postat: 7 augusti 2011, 21:03
av Jetforce_Dahlin
ohrner1996 skrev:om man säger såhär du det är lättast att pröva sig fram istället:D
Ja, och därför har han valt 6g. Han har ju t.o.m förklarat varför

Postat: 7 augusti 2011, 21:05
av ohrner1996
Jetforce_Dahlin skrev:ohrner1996 skrev:om man säger såhär du det är lättast att pröva sig fram istället:D
Ja, och därför har han valt 6g. Han har ju t.o.m förklarat varför

jaja, förlåt då;):D
Postat: 7 augusti 2011, 21:06
av Jetforce_Dahlin
ohrner1996 skrev:Jetforce_Dahlin skrev:ohrner1996 skrev:om man säger såhär du det är lättast att pröva sig fram istället:D
Ja, och därför har han valt 6g. Han har ju t.o.m förklarat varför

jaja, förlåt då;):D
Det är chill

Jag är hungrig, blir en bitch då

Postat: 7 augusti 2011, 21:09
av jivvve
Jag har fortfarande inte fått svar på det jag ville veta

Ska jag köpa den utan MHR dahlin? eller? 6g pulley blir bra?
Inget annat jag skulle kunna göra? Funderar på att sätta dit luftburken igen, se om det blir någon skillnad förutom ljudnivån. Sitter det någon strypning i min som på SF2?

Postat: 7 augusti 2011, 21:14
av Jetforce_Dahlin
jivvve skrev:Jag har fortfarande inte fått svar på det jag ville veta

Ska jag köpa den utan MHR dahlin? eller? 6g pulley blir bra?
Inget annat jag skulle kunna göra? Funderar på att sätta dit luftburken igen, se om det blir någon skillnad förutom ljudnivån. Sitter det någon strypning i min som på SF2?

Jag skulle inte ha köpt den utan, för jag vill ha toppfart

Och jag tror inte du får bättre acc av den. Men Dr.pulley vikterna har jag hört mycket bra om. Men jag tror man kunde ta lite anorlunda vikt när man tog dom.
Det med luftburken, jag tror inte det kommer bli sån jätteskillnad, men lite. Jag vet inte, men jag antar att det sitter en strypning där, det är ju bara att öppna och kolla.
Postat: 7 augusti 2011, 21:23
av jivvve
Jetforce_Dahlin skrev:jivvve skrev:Jag har fortfarande inte fått svar på det jag ville veta

Ska jag köpa den utan MHR dahlin? eller? 6g pulley blir bra?
Inget annat jag skulle kunna göra? Funderar på att sätta dit luftburken igen, se om det blir någon skillnad förutom ljudnivån. Sitter det någon strypning i min som på SF2?

Jag skulle inte ha köpt den utan, för jag vill ha toppfart

Och jag tror inte du får bättre acc av den. Men Dr.pulley vikterna har jag hört mycket bra om. Men jag tror man kunde ta lite anorlunda vikt när man tog dom.
Det med luftburken, jag tror inte det kommer bli sån jätteskillnad, men lite. Jag vet inte, men jag antar att det sitter en strypning där, det är ju bara att öppna och kolla.
Okej, hittar inte den med så... hittar denna dock,
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... NTROL.html
Postat: 7 augusti 2011, 21:27
av Jetforce_Dahlin
A precis, den är lite större än malossin, så det blir ännu bättre

Postat: 7 augusti 2011, 21:30
av jivvve
Jetforce_Dahlin skrev:A precis, den är lite större än malossin, så det blir ännu bättre

Okej
