En moped drar alltid som mäst när den är kall. pröva ett lite mindremunnstycke än va du har nujaghetersixten skrev:tja
jag har tryckt på ett gianellirör på min jog r (samma motor som aerox).
när den är kall är den pissigt stark och orkar att resa på sej när man ska åka iväg. men när den blivit varm så blir den slö och man måste bottengasa för att den ska dra ordentligt. vad är det för fel?
mvh sixten
Större munstycke.Frullen_91 skrev:En moped drar alltid som mäst när den är kall. pröva ett lite mindremunnstycke än va du har nujaghetersixten skrev:tja
när den är kall är den pissigt stark och orkar att resa på sej när man ska åka iväg. men när den blivit varm så blir den slö och man måste bottengasa för att den ska dra ordentligt. vad är det för fel?
mvh sixten
men den är ju extremt svag, inte bara "lite klenare"Frullen_91 skrev:En moped drar alltid som mäst när den är kall. pröva ett lite mindremunnstycke än va du har nujaghetersixten skrev:tja
mvh sixten
haha big lolDracen skrev:Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
kommer toppfarten påverkas myket då?Jogern skrev:Hej,
jag har osckå en Yamaha Jog R. och för ett tag sen så provade ja min kompis giannelli rör och fick exakt samma problem.
problemet är att när den e kall så drar den för det gör den jämt när den e kall men när den blir varm så e de vikterna som e totalt fel.
Röret är högvarvit och behöver låga vikter och har du inte bytt så blire snett.
original vikterna på Jog R är 6.2 G så ja skulle råda dig till att byta till 4.5 G vikter.
du kan ju även sätta på ett sportluft filter och större munstycke så går den bra hela vägen !!