Sida 1 av 1

behöver hjälp med förgasarn , aerox 09.

Postat: 24 juli 2011, 17:16
av Antiimport
Har aerox 09 skulle rengöra förgasarn, gjorde och nu funkar inte elen och de går inte o kicka igng! Snälla hjälp, och ja vill inte ha onödiga kommentarer!!!![/code]

Postat: 24 juli 2011, 17:17
av viiktor15
ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer :)

Postat: 24 juli 2011, 17:19
av Antiimport
viiktor15 skrev:ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer :)
Bara hållkäften din lilla odugliga javel ! Din e nyfan onödig kommentar

Postat: 24 juli 2011, 17:20
av jarken
Fungerar inte elen alls? Och startar inte på kicken när du slagit på tändningen? Kolla säkringen vid batteriet först, men även om den är trasig skall mopeden gå. För en två taktare skall kunna gå utan batteri, fast säkringen kanske även är kopplad till tändningen.

Annars kan du ha dragit ur någon kontakt när du höll på och pula. Men gå ut o kolla säkringen först o främst ;)

Postat: 24 juli 2011, 17:23
av Antiimport
jarken skrev:Fungerar inte elen alls? Och startar inte på kicken när du slagit på tändningen? Kolla säkringen vid batteriet först, men även om den är trasig skall mopeden gå. För en två taktare skall kunna gå utan batteri, fast säkringen kanske även är kopplad till tändningen.

Annars kan du ha dragit ur någon kontakt när du höll på och pula. Men gå ut o kolla säkringen först o främst ;)
Tack r redvid moppen ska nu kolla på säkringen, när ja försöker kicka höll ja bakbromsen och då kommer de lite ljus men sen så startar inget, tänker om ngt inne i förgasarn hamnat fel, ellr så e batteriet dött? Men även då bör de funka som du sa

Postat: 24 juli 2011, 17:26
av Antiimport
Hur ser ja att säkringen e pajj?

Postat: 24 juli 2011, 17:29
av antonpg94
kolla tändhatten ,ladda batteriet.. haru satt tillbaka alla saker rätt i förgasarn då?

Postat: 24 juli 2011, 17:30
av Risbonden
[quote="Antiimport"][quote="viiktor15"]ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer :)[/quote]

Bara hållkäften din lilla odugliga javel ! Din e nyfan onödig kommentar[/quote]

Hehe

Postat: 24 juli 2011, 17:31
av kevinspeedfight
Antiimport skrev:Hur ser ja att säkringen e pajj?

säkringen ser ut såhära

togbortskitlänkensomsabbadehelasidan.org // bensinskalle

och den lilla tråden ska va hel, och den har gått av så är säkringen paj

Postat: 24 juli 2011, 17:32
av Antiimport
antonpg94 skrev:kolla tändhatten ,ladda batteriet.. haru satt tillbaka alla saker rätt i förgasarn då?
hur kollar ja tändhatt? Hur laddas batteriet och ja satt tbx allt rätt , men e lite osäker på den ( trottel står ja de kallas, den med gummispets, ja la in gummi sidan i förgasarn

Postat: 24 juli 2011, 17:33
av aeroxleoZX
kan vara så att när du satte i choken kanske du satte i den fel och så gick säkringen den sitter vid batteriet i en gummiskål typ det är en sladd i den om den är paj så är den sladden av elelr vad man ska säga

Postat: 24 juli 2011, 17:35
av jarken
Antiimport skrev:Hur ser ja att säkringen e pajj?
Det är glassäkring med en tråd inuti, min sitter vid + polen nere vid batteriet. Om säkringen är trasig skall tråden vara av. :)

men om säkringen har gått måste den fått en felsignal någonstans i kabelstammen... Kolla så den inte ligger mot ramen bak vid sadeln eller så, svårt o tänka mig att den skavts upp på en -09a dock.

Hamnat fel i förgasaren? De som skulle kunna gå fel där är väl att du satt kopplingen till automat choken upp o ner, och den passar bara på ett sätt :D

Ut o kolla säkringen innan vi går vidare :wink:

Postat: 24 juli 2011, 17:39
av agertoft
Stoppa upp en spik eller ett finger i tändhatten och kicka?

Spiken kan du jorda mot tex ramen så bör det gnistra och då funkar tändhatten...

Har du kollat om stiftet får någon soppa? Slå av tänd ingen och kicka några gånger, ta sedan ut stiftet och kolla om det e blött och är det det så får den soppa.

Har du monterat förgasaren rätt mot insuget? Låter det som den tänder?

Postat: 24 juli 2011, 17:42
av aeroxleoZX
agertoft skrev:Stoppa upp en spik eller ett finger i tändhatten och kicka?

Spiken kan du jorda mot tex ramen så bör det gnistra och då funkar tändhatten...

Har du kollat om stiftet får någon soppa? Slå av tänd ingen och kicka några gånger, ta sedan ut stiftet och kolla om det e blött och är det det så får den soppa.

Har du monterat förgasaren rätt mot insuget? Låter det som den tänder?
jag hade handen på tändhatten och sen fick jag mig en kyss xD så fick jag reda på det

Postat: 24 juli 2011, 21:03
av Antiimport
tack alla!

nu funkar mopeden men måste fixa förgasarinställningen, vet ngn hur ja enklast kan göra det?(de e aerox 09)..

Postat: 24 juli 2011, 21:22
av bensinskalle
Antiimport skrev:
viiktor15 skrev:ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer :)
Bara hållkäften din lilla odugliga javel ! Din e nyfan onödig kommentar
Din va ju 10ggr värre, han kom ju med något vettigt i alla fall...

Hur som helst, ger dig varning och låser alt bannar om du inte ändrar topic

Postat: 24 juli 2011, 21:24
av Danne
Antiimport skrev:
viiktor15 skrev:ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer :)
Bara hållkäften din lilla odugliga javel ! Din e nyfan onödig kommentar
MEN LÄR DIG FÖR HELVETE ATT SKRIVA EN RUBRIK SOM BESKRIVER DITT PROBLEM SÅ SLIPPER DU MASSA TJAT!

Postat: 24 juli 2011, 21:28
av Antiimport
kan ni sluta klaga, ja har nu bytt topic.

Jag var tyvärr verkligen i akut läge. var bredvid moppen medans ja skapa tråden.

IAF, nu Kan ni folk hjälpa mig med inställningen så ja börjar i en bra läge och sen testar mig fram...

Ja antecknade varven o fixade det, men nu låter det som om den slåt mot ngt..

Postat: 24 juli 2011, 21:39
av jarken
Bra att du fick igång den, får man fråga vad problemet var?

Förgasar inställningar? Har du bytt något i effekt vägen? Luftskruven skall vara 1.5varv ut, eller så nära som möjligt iaf. Om det är den inställningen du menar? :)

Postat: 24 juli 2011, 22:16
av Antiimport
jarken skrev:Bra att du fick igång den, får man fråga vad problemet var?

Förgasar inställningar? Har du bytt något i effekt vägen? Luftskruven skall vara 1.5varv ut, eller så nära som möjligt iaf. Om det är den inställningen du menar? :)
problemet var att jag så dum som jag, tog plastbiten inne i förgasaarn och hade den helt stabil... den rörde knappt på sig:D men nu e den fixed.

Jag menar du vet stjärn och raka skruven på sidan.. asså de tomgång o luftbränsle skruven..

Postat: 24 juli 2011, 23:27
av jarken
Jaha, flottören :wink:

Ja, luftskruven :)

Postat: 24 juli 2011, 23:32
av Antiimport
jarken skrev:Jaha, flottören :wink:

Ja, luftskruven :)
vet du om original inställningens varv?:(

Postat: 25 juli 2011, 00:04
av ThePowerDerbi
Antiimport skrev:
viiktor15 skrev:ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer :)
Bara hållkäften din lilla odugliga javel ! Din e nyfan onödig kommentar

Herregud! Din kommentar var ju väldigt nödvändig!

Postat: 25 juli 2011, 00:07
av Antiimport
din e onödigare nu. PGA ja har redan lyssnat på moderaterna. så bara va tyst,


Kan ni som kan hjälpa mig, svara:D
vad är original varven på bränsleskruven..?

Postat: 25 juli 2011, 01:03
av jarken
Det är 1.5varv ut, läs tidigare inlägg ;)