zx låter förjävligt högt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

zx låter förjävligt högt

Inlägg av D3nnis »

Tja. har ett zx rör som jag gärna inte vill använda för de låter så jävla högt. alltså riktigt överdriet högt. gör alla zx rör så eller är de mitt som cpar sig?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

Vet inte om det bara är ditt, men jag råder dig att köpa ljuddämparull om det låter för mycket. Du kan även köpa brandfast glasfiberull eller stenull.

guide: http://www.garagego.se/forum/guider/sco ... ndra-roer/
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

kan läcka vid mynningen, det gjorde mitt orginal rör och det lätt svin högt
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

Vivaadam skrev:kan läcka vid mynningen, det gjorde mitt orginal rör och det lätt svin högt

aa, du har förmodlingen en läcka vid mynningen, testa att byta packning eller dra åt hårdare!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Förmodligen så har du inte tätat mynningen mot cylindern ordentligt, kört utan ljuddämpar ull på ett zx rör och lät inte mer än ett vanlig effektrör, antagligen läcker det lite eller ev har du en spricka i kröken som brukar uppstå vid mynningen, kan vara lite svårt att se så testa ta av röret och kolla!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Born2Ride skrev:Förmodligen så har du inte tätat mynningen mot cylindern ordentligt, kört utan ljuddämpar ull på ett zx rör och lät inte mer än ett vanlig effektrör, antagligen läcker det lite eller ev har du en spricka i kröken som brukar uppstå vid mynningen, kan vara lite svårt att se så testa ta av röret och kolla!
aja. får göra de. men har prövat alla olicka metoder med packningar och skit och försökt dra åt mer men inge hjälper.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Skriv svar