Sida 1 av 1
Yamaha neos problem
Postat: 22 juli 2011, 20:55
av rboy
tjaa, neosen verkar pigg o så, känns som den accar fint men kommer upp i 40 sen känns det som att den inte vill varva mer. har nyligen bytt kopplings o tryckfjäder. och har testat alla vikter mellan 5-9g. Någon som vet vad felet kan va?
Setup
Stage6 Pro replica
Malossi 50 sport
malossi Fly clutch
Postat: 22 juli 2011, 20:56
av Ekman
bytt munstycke?
Postat: 22 juli 2011, 21:03
av rboy
ne har inte gjort det faktiskt, men glömde säga att den driver framåt på tomgången också, fast tomgången e låg somf*n.
Postat: 22 juli 2011, 21:11
av jarken
Satt på fly clutchen nyligen? Fick du tryckfjädern rätt?
Hade samma problem på min neos tills idag, vet inte vad som va snett, men tog isär allt och kolla så det hamnade rätt. Nu går den fint igen
MvH
Postat: 22 juli 2011, 21:12
av MrAndersson
Läste om en kille med samma problem för ett tag sen, länkar ifall jag hittar något!
Postat: 22 juli 2011, 21:31
av rboy
satt på när jag köpte den. Vad menar du med fjädern rätt?
satt på original, köpte 15% starkare idag. driver fortfarande, och går lika dåligt som innan.
okej gör det, vore perfekt!
Postat: 22 juli 2011, 21:49
av Roberto
Alltså när jag hade neos så hade jag samma rör som du bara 4,5 g vikter. Allt under 5 gram bör du hålla inte över det. Sen kan det också bero på att någonting inte sitter som det ska eller helt rätt.
Postat: 22 juli 2011, 22:00
av rboy
hur är rätt? haha första gången jag meckar med en scooter och en variator. därför jag frågar

Postat: 22 juli 2011, 22:04
av Roberto
Om det är första gången så är det inte helt lätt, men det underlättar att ta bilder och känna igen saker innan man tar bort och bytar. Finns en massa trådar om neos med trimmning osv. Som du kan läsa och lära av.
Postat: 22 juli 2011, 22:07
av Josef Jabbari
kanske denna är till hjälp
http://twostroke.se/product.asp?product=13311 kolla på bilden där det står 1 kopiera ut det och gör som dom gör på den
Postat: 22 juli 2011, 22:08
av Danne
Du säger att den driver som fan på tomgång fast du har sänkt den? kan vara tjuvluft testa dra åt allt, helst vid insuget, kors dra topplocket osv..
Sen ska du använda original tryckfjädern och du inte vill tappa effekt.
Kolla elektroden på tändstiftet också, mycket möjligt och förgasaren är felinställd.
MVH
Postat: 22 juli 2011, 22:16
av Josef Jabbari
[quote="Born2Ride"]Du säger att den driver som fan på tomgång fast du har sänkt den? kan vara tjuvluft testa dra åt allt, helst vid insuget, kors dra topplocket osv..
Sen ska du använda original tryckfjädern och du inte vill tappa effekt.
Kolla elektroden på tändstiftet också, mycket möjligt och förgasaren är felinställd.
MVH[/quote]
1+
BTW det kan vara sprickor på insuget

Postat: 23 juli 2011, 12:09
av rboy
inge tjyvluft kommer in. har dragit toppen o insuget, o det ser bra ut.
även om den är fel inställd ska den ju inte driva framåt

Postat: 23 juli 2011, 12:11
av Felix616
Du har malossi 50sport men har inte bytt munstycke?

Postat: 23 juli 2011, 12:15
av rboy
[quote="Felix616"]Du har malossi 50sport men har inte bytt munstycke?

[/quote]
nix har inte bytt det för har inte fått den o rulla speciellt bra än, finjusterar sen när den slutat driva

Postat: 23 juli 2011, 13:31
av rboy
börjar fundera på om det kan va 107mm koppling och 105mm kopplingsklocka, eller går det? haha