Ordna försäkring på en lördag?

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Ordna försäkring på en lördag?

Inlägg av nippertippan »

Jag ska ju hämta en MC nu på lördag, och jag har tyvärr inte regnr här på rak arm, så jag hinner inte försäkra den innan.

har någon av er råd och dåd hur man fixar försäkring en lördag?

Alla tips är extremt välkomna då de skall köras hem på allmänt väg och den är just nu avställd!
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Det är ju inte lagligt att köra med ett fordon som inte är påställt på allmän väg. Man brukar sätta på fordon och försäkring vid ägarbyten. Det går att försäkra på helger. Det är kontakten mellan försäkringstagaren och försäkrings företaget som räknas som din eventuella ''hjälp'' vid en olycka med ditt nyinköpta fordon. Se om du kan komma åt registeringsnummret och ringa ditt försäkringsbolag i samband med köpet. Förutsatt att fordonet är besiktigat också.
Säkrast och bäst hade varit om du tog mc:n på släpp eller i skåpbil.
Då hade du kunnat fixa upp försäkring,påställning. I efterhand och vara säker på att det gäller osv.

Hoppas det var till lite hjälp i alla fall
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Roberto skrev:Det är ju inte lagligt att köra med ett fordon som inte är påställt på allmän väg. Man brukar sätta på fordon och försäkring vid ägarbyten. Det går att försäkra på helger. Det är kontakten mellan försäkringstagaren och försäkrings företaget som räknas som din eventuella ''hjälp'' vid en olycka med ditt nyinköpta fordon. Se om du kan komma åt registeringsnummret och ringa ditt försäkringsbolag i samband med köpet. Förutsatt att fordonet är besiktigat också.
Säkrast och bäst hade varit om du tog mc:n på släpp eller i skåpbil.
Då hade du kunnat fixa upp försäkring,påställning. I efterhand och vara säker på att det gäller osv.

Hoppas det var till lite hjälp i alla fall
Jag åker ju till Skövde och hämtar den ju
så regnr får jag tag på direkt
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Ring försäkringsbolaget om du ska köpa den, om de har öppet dvs. Ser inga problem i det hela :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Rett ut det nu lite grann och ringt det bolaget vi använder (Stygghansa) och rett ut allt nu.

Går att ordna försäkring rakt av
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Det e bra, lycka till med mc:n :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

tackar.