Gilera SMT

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
gilerasmt07
Elmoped

Gilera SMT

Inlägg av gilerasmt07 »

Shena, jag är inte så duktig på mopeder, kanske konstig tråd men ah, vill veta om de är något fel eller inte.. :oops:
Till saken, har en Gilera SMT -07.. Den är orginal men den går bara runt 50km/h, när jag läser om andras Gilera/Derbi så går dom i 60km/h + orginal.
Har tagit bort en "gasspärr" vid gashandtaget och tagit bort strypningen i luftburken men de hjälper ingenting, på min kompis Gilera gjorde de skillnad men inte på min..
Är de bara min moppe som är såhär, isåfall vad kan det vara för fel ? Eller är de fler än min som är såhär ? :?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

dom går nog inte +60km/h orginal.. men om du tog bort luftburksstrypningen tror jag du borde gå upp i munstycke :) och vad är det för "gasspärr" har själv en gilera och har aldrig sett någon sån?
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Du har ingenting att vara orolig för allt mellan 50-60 km/h är rätt vanligt original på en mätare. Det hjälper inte om du ger motorn mer luft eftersom det måste optimeras till bränslet som flödar genom huvudmunstycket. Om du inte vill trimma den byt upp dig 2-3 strlk i huvudmunstycke då bör den bli lite mer starkare. Beror på drevning och så också. Aja nu vet du
gilerasmt07
Elmoped

Inlägg av gilerasmt07 »

vicke xX SMT skrev:dom går nog inte +60km/h orginal.. men om du tog bort luftburksstrypningen tror jag du borde gå upp i munstycke :) och vad är det för "gasspärr" har själv en gilera och har aldrig sett någon sån?
Aaokej, tack!
De va någon skruv som satt under "gashandtagsfästet" fick ha en insexnyckel för att skruva bort den, den va nog 1 cm lång typ, vet inte om de va gasspärr, de va någon som sa det, haha. :)
Roberto skrev:Du har ingenting att vara orolig för allt mellan 50-60 km/h är rätt vanligt original på en mätare. Det hjälper inte om du ger motorn mer luft eftersom det måste optimeras till bränslet som flödar genom huvudmunstycket. Om du inte vill trimma den byt upp dig 2-3 strlk i huvudmunstycke då bör den bli lite mer starkare. Beror på drevning och så också. Aja nu vet du
Tack, då slipper jag oroa mig att de va något fel på den, får testa byta upp mig till ett annat munstycke :)
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

gilerasmt07 skrev:
vicke xX SMT skrev:dom går nog inte +60km/h orginal.. men om du tog bort luftburksstrypningen tror jag du borde gå upp i munstycke :) och vad är det för "gasspärr" har själv en gilera och har aldrig sett någon sån?
Aaokej, tack!
De va någon skruv som satt under "gashandtagsfästet" fick ha en insexnyckel för att skruva bort den, den va nog 1 cm lång typ, vet inte om de va gasspärr, de va någon som sa det, haha. :)
Roberto skrev:Du har ingenting att vara orolig för allt mellan 50-60 km/h är rätt vanligt original på en mätare. Det hjälper inte om du ger motorn mer luft eftersom det måste optimeras till bränslet som flödar genom huvudmunstycket. Om du inte vill trimma den byt upp dig 2-3 strlk i huvudmunstycke då bör den bli lite mer starkare. Beror på drevning och så också. Aja nu vet du
Tack, då slipper jag oroa mig att de va något fel på den, får testa byta upp mig till ett annat munstycke :)

du kan ju dreva en kugge eller två om du vill ha lite bättre topp utan att trimma för mycket ;)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Skriv svar