Du måste ha en anledning till att kräva någon på ett skadestånd.
T.ex om du åker till sjukhuset och blir given en helt fel diagnos så du blir väldigt sjuk/får andra problem, då kan du kräva skadestånd då du fått lida/blivit skadad osv p.g.a deras fel.
Du kan inte bara gå och kräva någon på skadestånd för att du behöver pengar
ktm_danielsson skrev:Du måste ha en anledning till att kräva någon på ett skadestånd.
T.ex om du åker till sjukhuset och blir given en helt fel diagnos så du blir väldigt sjuk/får andra problem, då kan du kräva skadestånd då du fått lida/blivit skadad osv p.g.a deras fel.
är det inte en jurist eller åklagare du behöver ?
om inte ta upp det hos barnombudsmannen
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
ktm_danielsson skrev:Du måste ha en anledning till att kräva någon på ett skadestånd.
Jo sånt behöver du också men till en början behöver man en bra anledning.
Jag kunde säkert fått lite när jag hade blindtarmsinfektion, då skickade dom hem mig då dom blandade ihop mig och killen i rummet bredvid. Fick komma till baka efter 20minuter och jag hade så ont så jag inte ens kunde gå
Sen så är jag en snäll liten gosse och försökte inte ens få några pengar av det
Sen ska dom säkert utreda osv osv så tror inte det är så lätt att få det, iaf inte i Sverige.
Jo sånt behöver du också men till en början behöver man en bra anledning.
Jag kunde säkert fått lite när jag hade blindtarmsinfektion, då skickade dom hem mig då dom blandade ihop mig och killen i rummet bredvid. Fick komma till baka efter 20minuter och jag hade så ont så jag inte ens kunde gå
Sen så är jag en snäll liten gosse och försökte inte ens få några pengar av det
Sen ska dom säkert utreda osv osv så tror inte det är så lätt att få det, iaf inte i Sverige.
jorå men ngt måste juh ha hänt eller så innan man kan begära skadestånd
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
bröt armen om så gav dom mig en spruta så gör att jag hårda klapp slag i hjärta och ryck i hela kroppen , har inte sovit på 2 netter . och jag gråter hela tiden så ucking onte de gör . men dom på sjukhuset sa att de är normalt
Amirbest skrev:bröt armen om så gav dom mig en spruta så gör att jag hårda klapp slag i hjärta och ryck i hela kroppen , har inte sovit på 2 netter . och jag gråter hela tiden så ucking onte de gör . men dom på sjukhuset sa att de är normalt
Fa till akuten direkt och säg du vill komma in till sjukhuset för att det gör så sjukt! Sen skall du söka upp om skadestånd för alldrig hört om en spruta som gör det värre :O
edit: Har sett det i förmånga filmer men överdos av var det morfin ger sånadär klappningar och ryck och det tar sjukt
Amirbest skrev:bröt armen om så gav dom mig en spruta så gör att jag hårda klapp slag i hjärta och ryck i hela kroppen , har inte sovit på 2 netter . och jag gråter hela tiden så ucking onte de gör . men dom på sjukhuset sa att de är normalt
Känns inte som de e helt rätt, jag fick då fan ingen spruta när jag hade brutit armen :o
själv erfarenhet av brutet nyckel ben och foten sen 2 gngr 2/3 led band i vristen och kanske 10 gngr 1/3 ledband i vristen och alldrig fått en spruta ens.
Men du skall fa till akuten direkt fö det kan vara farligt!
ValoPallo skrev:Vad fan har du för läkare riktigt? Skulle det vara normalt med hjärtklapp och kroppsryckningar för en spruta? Vad fan har dom gett dig? Knark?
tack alla så jävla mycket har inte svarat så snabbt men sluta andes för en stund sen . tur kom mamma in och gjorde första hjälpen . om är stabil med de igen . med de rycker hela tiden orkan inte vara vaken mer . är trött men gråter som fan . huvet expolserar snart . ska nog in i morogn IGEN men dom säger bara den är helt nurmalt . får alltid träffa samma doktor .
Amirbest skrev:tack alla så jävla mycket har inte svarat så snabbt men sluta andes för en stund sen . tur kom mamma in och gjorde första hjälpen . om är stabil med de igen . med de rycker hela tiden orkan inte vara vaken mer . är trött men gråter som fan . huvet expolserar snart . ska nog in i morogn IGEN men dom säger bara den är helt nurmalt . får alltid träffa samma doktor .
fyfan =( btw så är det ju nte värre än att gå till polisen
Amirbest skrev:tack alla så jävla mycket har inte svarat så snabbt men sluta andes för en stund sen . tur kom mamma in och gjorde första hjälpen . om är stabil med de igen . med de rycker hela tiden orkan inte vara vaken mer . är trött men gråter som fan . huvet expolserar snart . ska nog in i morogn IGEN men dom säger bara den är helt nurmalt . får alltid träffa samma doktor .
försöker du trolla oss eller?
om du slutar andas och behöver första hjälpen så ska du inte till sjukhuset imorgon. utan AKUTEN NU!
om du ska få skadestånd ller inte låter som en senare fråga för dig. koncentrera dig på att bli frisk istället!