Sida 1 av 1

Derbi drd pro Dör Hjälp snälla

Postat: 23 juni 2011, 18:56
av Lennartsson96
Hej jag är ny här på twostroke .
Har inte haft min moped så länge [Derbi drd pro 07] den är trimmad pluggen är bort tagen .ok skälva problemet nu . Moppen startar på 3-7 kicken vilket är okej tycker jag.Moppen går jätte fint när den är kall. Män när den blir varm dör den efter ett tag tror den får för lite bensin för den dör när man gasar.Men kan inte heller gå länge på tomgång då dör den. efter den har dött får jag vänta 10-20min på att den ska starta igen. nyss skulle jag srata den men startade inte tittade tändstiftet och det var inte dränkt. läste lite och såg att många tror att det är skruvat på förgasarskruven eller va de va så jag skruvade den så som dom sa 4,5 varv utot. Snälla hjälp mig med var problemet är .

obs. är absolut inte bra på mopeder eller motorer så förklara väl . Tack om ni hjälper mig !! ::D :(

Postat: 23 juni 2011, 18:59
av fredde802
haru bytt munstycke då du drog pulggen?

Postat: 23 juni 2011, 18:59
av Ekman
skruva in luftskruven allt vad det går (försiktigt) och sedan 1,5 varv ut, inte 4,5! :)

Postat: 24 juni 2011, 08:14
av Lennartsson96
fredde802 skrev:haru bytt munstycke då du drog pulggen?
Jag eller inte jag han som ägde den innan gorde det. och det kan la inte vara munstycket efter som man kan köra både lungt o inte lungt kall ? rätta mig om jag har fel ?.

Postat: 24 juni 2011, 08:16
av Lennartsson96
vicke xX SMT skrev:skruva in luftskruven allt vad det går (försiktigt) och sedan 1,5 varv ut, inte 4,5! :)
Är 4,5 aldeles för mycket för den startade med det men jag körde inte så länge så jag vet inte om den funkar. tack !!

Postat: 24 juni 2011, 09:37
av willemedDERBIN
Lennartsson96 skrev:
fredde802 skrev:haru bytt munstycke då du drog pulggen?
Jag eller inte jag han som ägde den innan gorde det. och det kan la inte vara munstycket efter som man kan köra både lungt o inte lungt kall ? rätta mig om jag har fel ?.
om du inte har bytt munstycken kan cylindern ta stryk ja
men oftats är det bara han går som skit ...så testa !

Postat: 24 juni 2011, 09:49
av ValoPallo
Tycker det låter som för stort munstycke....

Den vill ju ha mera soppa när den är kall, sålänge går den bra, men när den blir varm drar den mindre soppa och dör därför...

Det är min teori

Postat: 24 juni 2011, 10:37
av Lennartsson96
om cylindern har tatt stryck skulle den ens gå att starta då ?

Postat: 24 juni 2011, 11:28
av Felix616
Lennartsson96 skrev:om cylindern har tatt stryck skulle den ens gå att starta då ?
Ja den kan starta fastän cylindern har tagit stryk, tillslut skär den.

Postat: 24 juni 2011, 12:15
av xMattanx
Lennartsson96 skrev:om cylindern har tatt stryck skulle den ens gå att starta då ?
Testa kompet i den med en kompmätare, finns på Biltema tror jag om du inte har en, kan va bra att ha så man slipper att ta isär cylindern för att kolla :)

Postat: 25 juni 2011, 10:33
av Lennartsson96
Ja men muntycket är bytt :D

Postat: 25 juni 2011, 11:44
av Nutbreaker
jag tror verkligen inte det är cylindern om den går bra kall och dör när den blir varm , tycker det låter som förgasarinställning bara ;)

Postat: 25 juni 2011, 11:59
av willemedDERBIN
låter som kast bestayckat ?

/för dåligt inställd


vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?

Postat: 26 juni 2011, 00:35
av 2stroke4ever
4,5 varv ut på luftskruven? lär ju gå kassast än kassast. 1,5 varv ut!

Postat: 26 juni 2011, 08:21
av Lennartsson96
Ska byta till 80 munstycke o tiltta :D

Postat: 26 juni 2011, 08:24
av Lennartsson96
[quote="Nutbreaker"]jag tror verkligen inte det är cylindern om den går bra kall och dör när den blir varm , tycker det låter som förgasarinställning bara ;)[/quote]Jag tror att jag ska köpa en ny förgasare tror du de kommer att hjälpa ? så en annan som hadde gort de och de hadde inte blivit problem:D

Postat: 26 juni 2011, 08:27
av Lennartsson96
[quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?

/för dåligt inställd


vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?[/quote]Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?

Postat: 26 juni 2011, 09:16
av Lennartsson96
[quote="2stroke4ever"]4,5 varv ut på luftskruven? lär ju gå kassast än kassast. 1,5 varv ut![/quote] Den startar inte då:O men tack

Postat: 26 juni 2011, 10:21
av willemedDERBIN
Lennartsson96 skrev:
willemedDERBIN skrev:låter som kast bestayckat ?

/för dåligt inställd


vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?
Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?
ingen ide att köpa ny förgasare om du inte äns kan ställa in den gammla :/
såpass illa är det

Postat: 26 juni 2011, 10:25
av Lennartsson96
[quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?

/för dåligt inställd


vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?[/quote]Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?[/quote]

ingen ide att köpa ny förgasare om du inte äns kan ställa in den gammla :/
såpass illa är det[/quote]Jag har ju sagt att jag inte är bra på detta . du behöver inte komma o klaga .

Postat: 26 juni 2011, 10:29
av willemedDERBIN
Lennartsson96 skrev:
willemedDERBIN skrev:
Lennartsson96 skrev:Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?
ingen ide att köpa ny förgasare om du inte äns kan ställa in den gammla :/
såpass illa är det
Jag har ju sagt att jag inte är bra på detta . du behöver inte komma o klaga .
du får usäkta jag är bara JÄVLIGT trött ...jobbade natt idag :(
nej men om du inte är bra på det så fråga ngn kompis som kan lära dig lite
sen börja experimentera med det :)
så lärde jag mig

Postat: 26 juni 2011, 10:33
av moppenissen96
byt tändspolen för den kan överhettas när den blir varm om den är trasig

Postat: 26 juni 2011, 10:42
av Lennartsson96
[quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?
lungt. Men jag har tittat och det va 97 som munstycke . men på förgasaren fins det ju två skruvar en skruv med en fjäder på o en vanlig vilken är luftskruven ?

Postat: 26 juni 2011, 10:47
av willemedDERBIN
Lennartsson96 skrev:
willemedDERBIN skrev:
Lennartsson96 skrev:

Postat: 26 juni 2011, 10:51
av Lennartsson96
[quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?
lungt. Men jag har tittat och det va 97 som munstycke . men på förgasaren fins det ju två skruvar en skruv med en fjäder på o en vanlig vilken är luftskruven ?[/quote]

den närmast luftfiltret
den andra är tomgång[/quote]Tack så mycket !!

Postat: 26 juni 2011, 10:52
av willemedDERBIN
Lennartsson96 skrev:
willemedDERBIN skrev:
Lennartsson96 skrev:

Postat: 26 juni 2011, 11:23
av Lennartsson96
Tack alla som har hjälpt mig.
Den funkar nu måste funka iallafall för jag va te å körde en 15-20 min o pappa va ute 10 min innan det utan ett enda stop. Det va förgasar inställningar :D

Ett tag trodde jag att den aldrig skulle fungera mer.

tack tack tack :D

Postat: 26 juni 2011, 11:48
av agertoft
97 munstycke är jävligt stort. Jag har 88 på min med trimrör!?