den har inget batteri eller elsystem

men det sitter baklampa och framlampa och blinkers bak. då undrar jag hur man ska göra för att få dom att fungera utan att behöva köpa ett batteri och om det går? går det att koppla dom till motorn på nå sätt..?

det ska gåekenARK skrev:tjenare bytte till mig en beta ark igår !
men det sitter baklampa och framlampa och blinkers bak. då undrar jag hur man ska göra för att få dom att fungera utan att behöva köpa ett batteri och om det går? går det att koppla dom till motorn på nå sätt..?
okej det är en 30 moped så får vel skita i blinkers med lyse vill jag ha, men du vart sitter matarkabeln? :pwillemedDERBIN skrev:det ska gåekenARK skrev:tjenare bytte till mig en beta ark igår !
du har en matar kabel från motor som leverar 12 volt vxl spänning dirrekt från motorn
dem kan du koppla fram o baklampan på
men blinkers kan du nästan glömma utan elsystem om du inte vuill göra ngt eget elsystem och det kan ta sin tid om man är oerfaren
jag har inte den blekaste sorryekenARK skrev:okej det är en 30 moped så får vel skita i blinkers med lyse vill jag ha, men du vart sitter matarkabeln? :pwillemedDERBIN skrev:det ska gåekenARK skrev:tjenare bytte till mig en beta ark igår !
du har en matar kabel från motor som leverar 12 volt vxl spänning dirrekt från motorn
men blinkers kan du nästan glömma utan elsystem om du inte vuill göra ngt eget elsystem och det kan ta sin tid om man är oerfaren
var ut och kollade på moppen sitter ett batteri o nå kablar och så, men tror inte elsysystemet är komplettwillemedDERBIN skrev:jag har inte den blekaste sorryekenARK skrev:okej det är en 30 moped så får vel skita i blinkers med lyse vill jag ha, men du vart sitter matarkabeln? :pwillemedDERBIN skrev: det ska gå
Derbi is my thing u know![]()
men har du inte kvar voltrregulatorn?