Förgasar problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
BetaKTM
Elmoped

Förgasar problem

Inlägg av BetaKTM »

Shue !
Har en Beta RR 01 KTM med turbokit high quality och Hebo luftfilter så bytte förgasare nu från orginal 12mm till 17.5 mm men den går skit bra på ettan och reser sig men sen när jag ska ge full gas börjar den typ dö ?!
Den går vanligt o jag har lite gas på låga varv men sen på höga varför dör den typ ^^
Jag har rensat förgasaren och bytt munstycken och så men är det för litet eller för stort munstycke ?
Tacksam för svar :)
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome

Inlägg av CalleNajs »

den får nog för lite bensin o dör när du drar på.. testa med större munstycke. du kan testa o choka när du dra på med. om de går bättre så ska du byta munstycke
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
BetaKTM
Elmoped

Inlägg av BetaKTM »

Okej men den går bra på låga varv och så sen när jag drar på mer gas så svarar den inte asså den varvar inte ut mer om du fattar men sen när jag växlar upp börjar den varva igen och så håller det på så ^^
Men kan det inte va för mycket luft för har bytt från 110 och ända ner till 92 ^^
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

GurranHok skrev:Okej men den går bra på låga varv och så sen när jag drar på mer gas så svarar den inte asså den varvar inte ut mer om du fattar men sen när jag växlar upp börjar den varva igen och så håller det på så ^^
Men kan det inte va för mycket luft för har bytt från 110 och ända ner till 92 ^^
Varför bytte du ner?
CalleNajs skrev:den får nog för lite bensin o dör när du drar på.. testa med större munstycke. du kan testa o choka när du dra på med. om de går bättre så ska du byta munstycke
Snygg signatur det där ;)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
CalleNajs

Inlägg av CalleNajs »

ValoPallo skrev:
GurranHok skrev:Okej men den går bra på låga varv och så sen när jag drar på mer gas så svarar den inte asså den varvar inte ut mer om du fattar men sen när jag växlar upp börjar den varva igen och så håller det på så ^^
Varför bytte du ner?
CalleNajs skrev:den får nog för lite bensin o dör när du drar på.. testa med större munstycke. du kan testa o choka när du dra på med. om de går bättre så ska du byta munstycke
Snygg signatur det där ;)
ja vrf byttade du ner :P?

ja jag vet :D
BetaKTM
Elmoped

Inlägg av BetaKTM »

Vette fan testa mig fram bara men märkte inte en sådan skilnad men luftfiltret suger som satan men den är i botten (luftskruven) men men iaf blocka av tändstidet då va den typ lite vit grå och lite brun (92) så byttebjag upp till 98 då va den typ halvt svart ^^
Användarens profilbild
CalleNajs

Inlägg av CalleNajs »

pröva 95 då :)
Skriv svar