Tar cylindern in glykol?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
brinkman
Elmoped

Tar cylindern in glykol?

Inlägg av brinkman »

Tjabba,det är så här att jag har nyligt bytt cylinder,kolv samt packningar mm.
Och nu till problemet.
Så fort jag har fyllt på med glykol och ska starta mopeden så går det bra att starta den första gången sen kan den gå i 1minut sen stannar den av och går inte starta.
Den går alltså sämre och sämre ju längre den går, kan gå bra i 10sekunder sen sämre sämre sämre och sämre!.
Vad kan det bero på?
Tar cylindern in glykol? och ifall den gör det så är det väl cylindern som är skev eller dylikt?
Kan man kolla att den tar in glykol på något sätt? Hur märker man det?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Re: Tar cylindern in glykol?

Inlägg av KarlssoN^ »

brinkman skrev:Tjabba,det är så här att jag har nyligt bytt cylinder,kolv samt packningar mm.
Och nu till problemet.
Så fort jag har fyllt på med glykol och ska starta mopeden så går det bra att starta den första gången sen kan den gå i 1minut sen stannar den av och går inte starta.
Den går alltså sämre och sämre ju längre den går, kan gå bra i 10sekunder sen sämre sämre sämre och sämre!.
Vad kan det bero på?
Tar cylindern in glykol? och ifall den gör det så är det väl cylindern som är skev eller dylikt?

Glykolen försvinner ur kylaren.

men kolla det vanliga; byta stift, rengör luftfilter och sota ur avgasröret.
Om inte det hjälper så sitter det nog förmodligen i förgasar inställning.
brinkman
Elmoped

Re: Tar cylindern in glykol?

Inlägg av brinkman »

KarlssoN^ skrev:
brinkman skrev:Tjabba,det är så här att jag har nyligt bytt cylinder,kolv samt packningar mm.
Och nu till problemet.
Vad kan det bero på?

Glykolen försvinner ur kylaren.

men kolla det vanliga; byta stift, rengör luftfilter och sota ur avgasröret.
Om inte det hjälper så sitter det nog förmodligen i förgasar inställning.

Ifall det är så att cylindern tar in glykol så skulle det vara små små mängder som aldrig skulle synas. Och mopeden måste ju vara igång för att det ska bli ett tryck i kylaren så kan liksom inte kolla om det försvinner något ur kylaren heller.
Har aldrig rört i förgasaren.
Men ska prova göra som du sa! tack!

Har förövrigt, bytt packningar 2gånger både den inre och den yttre, samt korsdragit.
Skriv svar