köpte ett nytt luftfilter till min CPI popcorn för mitt gamla gick sönder och nu får den för mycket luft i bränsleblandningen. så min fråga är simpel, vilken är minsta storlek på förgasare/munstycke som gäller för öppet luftfilter? eller räcker det med att ställa in originalförgasaren? och även vad storleken på variatorvikterna är standard? då mina blivit lite kantiga skulle det behövas nya och då jag saknar skjutmått eller liknande mätinstrument blir det lite jobbigt att mäta.
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
gram vet jag, det är storleken på dom, 15x16 etc etc. 4,3 grams vikter känns lite för lite då den varvar stjärten av sig på 6,8 grams vikter. och sedan var man får tag i en munstyckesbox till mikuni 12mm (då originalfoggen ej är bytt)
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?
Twostroke is your friend men du kommer inte behöva byta vikter om du bara byter till öppet luftfilter och munstycke är olika på alla mopeder jag hade 92 (org 90) och den gick ganka bra kanske ngn storlek till upp så skulle den gått bra så det är inte alla som behöver byta 10 storlekar