Hejsan! Idag var jag ute och åkte för första gången på länge med min minicross då jag just rengjort förgasaren. Den gick väldigt bra tills den helt plötsligt börja låta, skramla elr hur jag ska uttrycka det, från motorn (i motorn). På tomgång låter det inget men så fort man gasar till låter det. Håller den på att skära ellr nåt?
Kolla att kröken sitter fast!
Så var det för mig när det skramlade... kröken satt intee fast och skramlade ett tag innan jag kände på alla delar. Det borde du också göra
Kolla kåpan vid lamellerna! Kan ha blivit glapp där vilket leder till att det "skramlar" när den tar emot, så var det för mig en gång. och JA det känns inte så logiskt men.. prova iaf!:)
Jag tror det är något som vibrerar. Det är inte så vanligt det skramlar från motorn, det är oftast någon på ramen som vibrerar mot varandra som gör ett skramlande ljud. Min Puch Montana gjorde ett skramlande ljud, jag trodde det var någon allvarligt. Det var ett jobbigt ljud. Jag fick för mig att det var vevpartiet som spökade. Men det visade sig vara att svänghjulskåpan satt löst. Så kolla ramen före du misstänker motor strul.
Varför köra Derbi, Rieju eller Yamaha? när det finns Puch!