aerox startar men går inte framåt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
ek-k
Elmoped

aerox startar men går inte framåt

Inlägg av ek-k »

som rubriken lyder, jag får lätt start på mopeden och är inget fel på tomgången men när jag ska gasa iväg så dör den , vad är felet ?
Bild
mattedaman
Elmoped

Inlägg av mattedaman »

kanske för mycket luft? har du kollat så att luftburk slangen är hel? är den trimmad? då behöver den mer luft, då sitter det en luftburk plugg i luftburken! en typ 5 cm lång gummisak!
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: aerox startar men går inte framåt

Inlägg av Kirurgen »

ek-k skrev:som rubriken lyder, jag får lätt start på mopeden och är inget fel på tomgången men när jag ska gasa iväg så dör den , vad är felet ?
Vakuum ??
runners
King of the street

Inlägg av runners »

När du frågar underlättar det oerhört mycket för både dej själva och andra om du först talar om vad du har för trim. Annars kan din fråga bli svår att svara på.

Just det felet du har på moppen kan bero på flera fel beroende på vad du har för trim eller inte.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
ek-k
Elmoped

Inlägg av ek-k »

runners skrev:När du frågar underlättar det oerhört mycket för både dej själva och andra om du först talar om vad du har för trim. Annars kan din fråga bli svår att svara på.

Just det felet du har på moppen kan bero på flera fel beroende på vad du har för trim eller inte.
har ett leovince zx , rensade nyss förgasaren , den fungerade en bit sen så gick den inte. nu när jag startar den så måste jag hålla full gas för att moppen ska vara i liv , men den går inte framåt , släpper jag gasen så dör den
Bild
Skriv svar