piaggio super bravo spökar i variatorn

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

piaggio super bravo spökar i variatorn

Inlägg av yamaha2pwn »

Tjena, pillar ibland med min syrras superbravo när jag har lust. (bestämde mig för att lägga tråden i scooter för den har variator och är lite för ny för att vara veteranare)
nu upptäckte jag iaf att främre variatorn kanppt trycker upp remmen (trycker upp den ca 30% av diametrn, och då har variatorn slungats ut fullt) och i bakre variatorn så"särar remmen på skivorna" kanske 1-2 mm....

hade slängt upp en film om jag hade pallat skaffa youtube acc och hade haft ett nytt tändstift till den (polaren ville hjälpa :roll: )

men iaf så sitter den delen med själva vikterna ytterst och den andra delen av remskivan innerst och hålls ihop med hjälp av en hylsa. den verkar vara lite för lång för att allt ska lira som de ska (skivhalvorna kommer för långt ifrån varann eller så är remmen för smal. men att dömma av skiket är den aldrig bytt :roll: ) så tror ni man ska ta från höften och kapa av lite av dendära hylsan så remmen trycks ut eller ska man ha en bredare rem?

om nivill veta setup så äre orginal förutom en jamarcol effekt pipa (typ samma som polini country)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)