Hej
har en neos som inte funkar vet inte problemet.
Har ingen elstart så får kicka den och batteriet är svagt, den startade och jag körde tills jag fick soppatorsk och sedan gick jag och tanka den och sedan dess har den på 50 kickar gått igång en gång och då är den på 10 sek sedan stängs den. kan det bero på batteriet?
tacksam för alla svar.
Kevin96 skrev:Hej
har en neos som inte funkar vet inte problemet.
Har ingen elstart så får kicka den och batteriet är svagt, den startade och jag körde tills jag fick soppatorsk och sedan gick jag och tanka den och sedan dess har den på 50 kickar gått igång en gång och då är den på 10 sek sedan stängs den. kan det bero på batteriet?
tacksam för alla svar.
Eftersom tanken blev helt tom så kan det ju hända att det låg skit i tanken som fastnade i bensinfiltret? kanske inte troligt men du kan ju alltid kolla, tar ju inte många mins
[quote="Derbi_Senda_sm_xtreme"]Eftersom tanken blev helt tom så kan det ju hända att det låg skit i tanken som fastnade i bensinfiltret? kanske inte troligt men du kan ju alltid kolla, tar ju inte många mins [/quote]
Det rinner ner bensin i förgasaren tror faktiskt det är choken ska kolla.
Kan ju vara som någon nämnde i ovanstående. OM du kör slut på en tankså säger vi att där är skit som flyter eller ligger på botten. När du har nästan slut på bensin sugs ju det som finns i tanken in i själva bensinslangen/vakumpump beroende på vad du har för moppe. Ev smuts kan ha hamnat i förgasaren. Det är bara att ta av den och rengöra den i bensin.
[quote="Roberto"]Kan ju vara som någon nämnde i ovanstående. OM du kör slut på en tankså säger vi att där är skit som flyter eller ligger på botten. När du har nästan slut på bensin sugs ju det som finns i tanken in i själva bensinslangen/vakumpump beroende på vad du har för moppe. Ev smuts kan ha hamnat i förgasaren. Det är bara att ta av den och rengöra den i bensin.[/quote]
Jag har redan rengjort förgasaren och den fortsätter så