Yamaha Neos 04

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Kevin96
Elmoped

Yamaha Neos 04

Inlägg av Kevin96 »

Hej
har en neos som inte funkar vet inte problemet.
Har ingen elstart så får kicka den och batteriet är svagt, den startade och jag körde tills jag fick soppatorsk och sedan gick jag och tanka den och sedan dess har den på 50 kickar gått igång en gång och då är den på 10 sek sedan stängs den. kan det bero på batteriet?
tacksam för alla svar.
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

låt bensinen rinna ner i förgasaren,
nej det har inget med bateriet att göra
varför har du ej elstart?
hitler is tha king
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

CHOKE
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Zer0x
Avstängd

Re: Yamaha Neos 04

Inlägg av Zer0x »

Kevin96 skrev:Hej
har en neos som inte funkar vet inte problemet.
Har ingen elstart så får kicka den och batteriet är svagt, den startade och jag körde tills jag fick soppatorsk och sedan gick jag och tanka den och sedan dess har den på 50 kickar gått igång en gång och då är den på 10 sek sedan stängs den. kan det bero på batteriet?
tacksam för alla svar.
nej det beror inte på batteriet
Kevin96
Elmoped

Inlägg av Kevin96 »

[quote="EmilÅkerström"]låt bensinen rinna ner i förgasaren,
nej det har inget med bateriet att göra
varför har du ej elstart?[/quote]

Jag har låtit bensinen rinna fast den vill inte riktigt gå igång det känns som om det är på väg fast det är nåt som stoppar det.
Kevin96
Elmoped

Inlägg av Kevin96 »

[quote="ml65"]CHOKE[/quote]

Var kan man ändra choken finns det vid förgasaren ungefär?
Derbi_senda_sm_xtreme
Elmoped

Inlägg av Derbi_senda_sm_xtreme »

Eftersom tanken blev helt tom så kan det ju hända att det låg skit i tanken som fastnade i bensinfiltret? kanske inte troligt men du kan ju alltid kolla, tar ju inte många mins :wink:
Kevin96
Elmoped

Inlägg av Kevin96 »

[quote="Derbi_Senda_sm_xtreme"]Eftersom tanken blev helt tom så kan det ju hända att det låg skit i tanken som fastnade i bensinfiltret? kanske inte troligt men du kan ju alltid kolla, tar ju inte många mins :wink:[/quote]

Det rinner ner bensin i förgasaren tror faktiskt det är choken ska kolla.
Kevin96
Elmoped

Inlägg av Kevin96 »

nu så får jag igång den fast när jag gasar så dör den. svar någon?
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Kan ju vara som någon nämnde i ovanstående. OM du kör slut på en tankså säger vi att där är skit som flyter eller ligger på botten. När du har nästan slut på bensin sugs ju det som finns i tanken in i själva bensinslangen/vakumpump beroende på vad du har för moppe. Ev smuts kan ha hamnat i förgasaren. Det är bara att ta av den och rengöra den i bensin.
Kevin96
Elmoped

Inlägg av Kevin96 »

[quote="Roberto"]Kan ju vara som någon nämnde i ovanstående. OM du kör slut på en tankså säger vi att där är skit som flyter eller ligger på botten. När du har nästan slut på bensin sugs ju det som finns i tanken in i själva bensinslangen/vakumpump beroende på vad du har för moppe. Ev smuts kan ha hamnat i förgasaren. Det är bara att ta av den och rengöra den i bensin.[/quote]
Jag har redan rengjort förgasaren och den fortsätter så
Skriv svar