Tjena, beställde ett sportluft filter (http://twostroke.se/product.asp?product=7447).
Och med detta på så tycker jag mopen går och låter mycket bättre även fast jag inte har gjort något med munstyckena, så behöver jag ändå gå upp 5-12 st ?
Setup:
Cylinder; orginal
Avgasrör; orginal
Vikter; tror det är 5,0
Dragen v-ring[/u]
kymcorider skrev:Du borde gå upp några storlekar för annars är det risk att den skär.
Mycket mycket liten risk, större än om han går upp i munstycke såklart.
Men en moped skär inte om du pluggar ur den utan att byta munstycke, fortfarande mycket liten risk.
kymcorider skrev:Du borde gå upp några storlekar för annars är det risk att den skär.
Men en moped skär inte om du pluggar ur den utan att byta munstycke, fortfarande mycket liten risk.
Men det känns ju alltid bättre att vara på den säkrare sidan
Det är klart men alla värkar tro att en moppe skär efter 100meter om man inte byter munstycke för småsaker som luftfilter, pluggar osv.
ktm_danielsson skrev:
Det är klart men alla värkar tro att en moppe skär efter 100meter om man inte byter munstycke för småsaker som luftfilter, pluggar osv.
Haha, ja dom flesta verkar ju tro de, men det är väl mest om man gör större ingrepp i motorn som man bör byta egentligen? Iallafall på scootrar :p
Haha, ja dom flesta verkar ju tro de, men det är väl mest om man gör större ingrepp i motorn som man bör byta egentligen? Iallafall på scootrar :p
För att optimera motorns prestanda bör man ju byta vid även små saker som luftfilter, men att den skär direkt är ju inte sant. Och vid t.ex 70cc och effektrörs setup DÅ är det minst lika viktigt att byta munstycke som att ha bensin i tanken
ktm_danielsson skrev:
För att optimera motorns prestanda bör man ju byta vid även små saker som luftfilter, men att den skär direkt är ju inte sant. Och vid t.ex 70cc och effektrörs setup DÅ är det minst lika viktigt att byta munstycke som att ha bensin i tanken
Ja, det är nog inte så smart att köra orginalmunstycke vid sån setup precis
kymcorider skrev:Jag har inte sagt när den ska skära, men det tär på motorn om den får för lite soppa.
Jag har inte häller sagt att du sagt att den ska skära efter si och så lång tid.
Jag bara påpekade att det verkar som att en hel del tror att mopeden skär på första skicken bara för man inte byter munstycke vid t.ex sportluft.
"Mycket mycket liten risk, större än om han går upp i munstycke såklart. "