Min aerox har typ låst sig, rullar ja den framåt så låter det som om den kickar automatiskt och bakåt går den bara riktigt segt.. Det känns som den ligger i en växel inte i friläge, för när jag tryckte den framåt så o gasa så starta den. När jag försöker kicka eller starta den med elstarten rullar den framåt typ 1 dm varje gång jag kickar..
Har inte en aning om vad ja ska göra eller kolla..
Det är en yamaha aerox 03..
Fick ett svar på en annan sida att kopplingen kan ligga i, men vart sitter kopplingen då och hur släpper man den?
danielsson_1336 skrev:#2 ja men vart i variatorn sitter kopplingen..? det är ju en scooter så borde inte finnas någon växellåda..
efter du tagit bort v-kåpan så sitter det ett fläkthjul längst fram. Lossa på muttern och ta bort fläkt hjulet sen är det bara att fortsätta. kopplingen sitter längst in tror jag
danielsson_1336 skrev:#2 ja men vart i variatorn sitter kopplingen..? det är ju en scooter så borde inte finnas någon växellåda..
efter du tagit bort v-kåpan så sitter det ett fläkthjul längst fram. Lossa på muttern och ta bort fläkt hjulet sen är det bara att fortsätta. kopplingen sitter längst in tror jag
Kopplingen sitter väl annars i högersida av variatorn, om du skruvar bort variatorkåpan så sitter ju fläkten på vänster sida och kopplingsklockan på höger? Rätta mig om jag har fel ...
danielsson_1336 skrev:#2 ja men vart i variatorn sitter kopplingen..? det är ju en scooter så borde inte finnas någon växellåda..
efter du tagit bort v-kåpan så sitter det ett fläkthjul längst fram. Lossa på muttern och ta bort fläkt hjulet sen är det bara att fortsätta. kopplingen sitter längst in tror jag
Kopplingen sitter väl annars i högersida av variatorn, om du skruvar bort variatorkåpan så sitter ju fläkten på vänster sida och kopplingsklockan på höger? Rätta mig om jag har fel ...
tS skrev:
efter du tagit bort v-kåpan så sitter det ett fläkthjul längst fram. Lossa på muttern och ta bort fläkt hjulet sen är det bara att fortsätta. kopplingen sitter längst in tror jag
Kopplingen sitter väl annars i högersida av variatorn, om du skruvar bort variatorkåpan så sitter ju fläkten på vänster sida och kopplingsklockan på höger? Rätta mig om jag har fel ...
Det verkar som det ska va koppingsfjädrarna som har gjort sitt. Växelådan/slutväxeln som en annan syftade på kan det inte va eftersom den aldrig går i friläge och om den skulle ha låst sig så skulle moppen inte ens gå att rulla.