Sida 1 av 2

Trim till alla årsmodeller av Yamaha DT50X

Postat: 21 maj 2011, 00:06
av SouthRider
Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.

Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?

Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...

Re: DT50X

Postat: 21 maj 2011, 00:09
av KarlssoN^
SouthRider skrev:Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.

Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?

Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.


MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.

Re: DT50X

Postat: 21 maj 2011, 00:16
av SouthRider
KarlssoN^ skrev:
SouthRider skrev:Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.

Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?

Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.


MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.

Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?

Re: DT50X

Postat: 21 maj 2011, 01:25
av Zer0x
SouthRider skrev:
KarlssoN^ skrev:
SouthRider skrev:Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.

Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?

Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.


MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.

Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen ;) Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?

Re: DT50X

Postat: 22 maj 2011, 00:25
av SouthRider
Zer0x skrev:
SouthRider skrev:
KarlssoN^ skrev: Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.


MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.

Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen ;) Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)

Re: DT50X

Postat: 22 maj 2011, 00:36
av Zer0x
SouthRider skrev:
Zer0x skrev:
SouthRider skrev: Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.

Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen ;) Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
Kevin? :O men hur är den svetsad?

Postat: 22 maj 2011, 01:06
av Mura
om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P

Postat: 22 maj 2011, 01:24
av Zer0x
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85

Postat: 22 maj 2011, 01:53
av Alex94
dra fast en bult i pluggen och slå på den lossnar jätte lätt då :D

Re: DT50X

Postat: 22 maj 2011, 22:21
av SouthRider
Zer0x skrev:
SouthRider skrev:
Zer0x skrev: köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen ;) Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
Kevin? :O men hur är den svetsad?
Klart ^^ Jo den har en 1cm svetsning på ena sidan sen är halva andra sidan svetsad...

Postat: 22 maj 2011, 22:22
av SouthRider
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
Okej, men hur ska jag göra med luftboxen och vart sitter den?

Postat: 22 maj 2011, 22:22
av SouthRider
Zer0x skrev:
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85
MEn vad hade du för årsmodell och trim på då?

Postat: 22 maj 2011, 22:23
av Danne
Byt topic!

Postat: 22 maj 2011, 22:23
av SouthRider
Alex94 skrev:dra fast en bult i pluggen och slå på den lossnar jätte lätt då :D
En bult? Vart ska jag sätta den? I hållet vid pluggen elr?

Postat: 22 maj 2011, 22:23
av SouthRider
Born2Ride skrev:Byt topic!
TILL VAD?!

Postat: 22 maj 2011, 22:27
av daveneos
SouthRider skrev:
Born2Ride skrev:Byt topic!
TILL VAD?!
det är din uppgift, efter som du skapade tråden!

Postat: 22 maj 2011, 22:30
av SouthRider
daveneos skrev:
SouthRider skrev:
Born2Ride skrev:Byt topic!
TILL VAD?!
det är din uppgift, efter som du skapade tråden!
Jo men om jag inte vet vad som är fel med topicen, då är det svårt att ändra...

Postat: 22 maj 2011, 22:33
av Danne
SouthRider skrev:
daveneos skrev:
SouthRider skrev: TILL VAD?!
det är din uppgift, efter som du skapade tråden!
Jo men om jag inte vet vad som är fel med topicen, då är det svårt att ändra...
Man får beskriva i rubriken vad tråden handlar om, om du tex behöver hjälp med din moped som går dåligt så skriver du ju inte HJÄLP MOPPE PROBLEM utan du beskriver ditt problem tex DT50MX går dåligt bla bla bla....

Postat: 22 maj 2011, 22:35
av SouthRider
Born2Ride skrev:
SouthRider skrev:
daveneos skrev: det är din uppgift, efter som du skapade tråden!
Jo men om jag inte vet vad som är fel med topicen, då är det svårt att ändra...
Man får beskriva i rubriken vad tråden handlar om, om du tex behöver hjälp med din moped som går dåligt så skriver du ju inte HJÄLP MOPPE PROBLEM utan du beskriver ditt problem tex DT50MX går dåligt bla bla bla....
Nya namnet borde väll funka?

Postat: 22 maj 2011, 22:37
av Danne
se där ja, de var la inte så svårt. 8)

Re: DT50X

Postat: 23 maj 2011, 00:23
av Zer0x
SouthRider skrev:
Zer0x skrev:
SouthRider skrev: Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
Kevin? :O men hur är den svetsad?
Klart ^^ Jo den har en 1cm svetsning på ena sidan sen är halva andra sidan svetsad...
vet inte riktigt, det borde gå med slipstift. mitt kostade 200 tror jag, det är bara komma hit så hjälper jag dig, ska bara kolla hur mkt det är kvar på det, mongosarna som hade strypt den hade smält halva pluggen så fick slipa som satan för att få bort skiten.

Postat: 23 maj 2011, 00:28
av Zer0x
SouthRider skrev:
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
Okej, men hur ska jag göra med luftboxen och vart sitter den?
Luftboxen sitter under sadeln, det är en ganska grov slang som är där, dit den leder sitter det en avlång sak fastskruvad, det är luftboxen.

Postat: 23 maj 2011, 00:30
av Zer0x
SouthRider skrev:
Zer0x skrev:
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85
MEn vad hade du för årsmodell och trim på då?
07 va enda året dom gjordes vita :P bara urpluggat

Postat: 23 maj 2011, 21:50
av SouthRider
Zer0x skrev:
SouthRider skrev:
Zer0x skrev: det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85
MEn vad hade du för årsmodell och trim på då?
07 va enda året dom gjordes vita :P bara urpluggat
Aha:P Men det är drf du slapp 92 munstycke, CDIn gör att du behöver nytt munstycke direkt. Jag måste ju choka från 3an för att den ska rulla ens x)

Postat: 23 maj 2011, 21:50
av SouthRider
Zer0x skrev:
SouthRider skrev:
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
Okej, men hur ska jag göra med luftboxen och vart sitter den?
Luftboxen sitter under sadeln, det är en ganska grov slang som är där, dit den leder sitter det en avlång sak fastskruvad, det är luftboxen.
Aha, den slangen:P Men hur avstryper man den då?

Re: DT50X

Postat: 23 maj 2011, 22:04
av SouthRider
Zer0x skrev:
SouthRider skrev:
Zer0x skrev: Kevin? :O men hur är den svetsad?
Klart ^^ Jo den har en 1cm svetsning på ena sidan sen är halva andra sidan svetsad...
vet inte riktigt, det borde gå med slipstift. mitt kostade 200 tror jag, det är bara komma hit så hjälper jag dig, ska bara kolla hur mkt det är kvar på det, mongosarna som hade strypt den hade smält halva pluggen så fick slipa som satan för att få bort skiten.
The Plugg Is Gone :) Men den måste fan vara strypt nån stans mer :S Ja fick upp den i 78 först diretk efter, sen en timme senare drar den bara i 64 :S

Postat: 23 maj 2011, 22:07
av Mura
Zer0x skrev:
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85
n

no shit men 90-95 är bra 85 är nog för litet :P

Postat: 23 maj 2011, 22:08
av SouthRider
Mura skrev:
Zer0x skrev:
Mura skrev:om du har borrat cdin och dragen plugg i röret så blir 92 munstycke perfekt men om du pillar med luftboxen så får du ha mer :P
det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85
n

no shit men 90-95 är bra 85 är nog för litet :P
Okej, men som sagt det funka för honom som bara pluggat ur:P Men vad är orginal på en DT50X? 70 nånting eller?

Postat: 23 maj 2011, 22:40
av Mura
SouthRider skrev:
Mura skrev:
Zer0x skrev: det är helt olika för olika mopeder, för mig var det lagom med 85
n

no shit men 90-95 är bra 85 är nog för litet :P
Okej, men som sagt det funka för honom som bara pluggat ur:P Men vad är orginal på en DT50X? 70 nånting eller?
80

Postat: 24 maj 2011, 12:41
av Zer0x
Vad är det för drevning org?

Postat: 24 maj 2011, 21:32
av SouthRider
Mura skrev:
SouthRider skrev:
Mura skrev:n

no shit men 90-95 är bra 85 är nog för litet :P
Okej, men som sagt det funka för honom som bara pluggat ur:P Men vad är orginal på en DT50X? 70 nånting eller?
80
Aha, ja då ska jag ju lätt ha 90-100. Tum egeln är ju 10-20 större :)

Postat: 24 maj 2011, 21:34
av SouthRider
Zer0x skrev:Vad är det för drevning org?
Ingen aning, 12/48 väll?

Postat: 24 maj 2011, 21:38
av yamaha2pwn
Zer0x skrev:Vad är det för drevning org?
om de är samma som på dt50r så äre 11-62, men eftersom bakhjulet är mindre på sm modellen så kan de ha 12-62 eller 11-60 typ nått sånt :P

Postat: 24 maj 2011, 22:12
av SouthRider
SouthRider skrev:
Mura skrev:
SouthRider skrev: Okej, men som sagt det funka för honom som bara pluggat ur:P Men vad är orginal på en DT50X? 70 nånting eller?
80
Aha, ja då ska jag ju lätt ha 90-100. Tum egeln är ju 10-20 större :)
Jag kollade just på twostroke.se efter ett set 90-100, MEN jag vet ju inte om jag ska ha tex dellorto, hur många mm jag ska ha :S Vad fan, hur mkt ska man ta reda på om munstycket?

Postat: 24 maj 2011, 22:25
av 2stroke4ever
Den som behöver någon som helst hjälp med en Dt 04-nytt kan höra av sig till mig annars^^,