spf 2 ram

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
fredde0202
Svårstartad skrothög

spf 2 ram

Inlägg av fredde0202 »

tjena, jag har en spf 2 och när jag är typ uppe i 65 börjar moppen vibrera lite, kan det bero på ramen? måte man ha en ramförstärkare elr nåt, för att jag tänkte mig att köpa 70cc polini port förgasare m.m, måste jag fixa nåt med ramen då elr?. Väldigt tacksam för svar!. Tack på förhand!.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

börjar den endast vibrera eller börjar den vobbla ? för jag kör med 70cc och det fungerar hur bra som helst, kör dock med viva gaffeln som då är lite stabilare
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

du ska inte behöva ram förstärkare till en 70sport, alla moppar vibrerar, men om den börjar vobbla är en helt annan sak. för det finns 100cc speedfight och dom har samma ram som en moppa speedfight så det ska inte va nå problem.
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

okej, tack för svaren!.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Min Neos vobblar när man släpper styret ner till en 55-60km/h. Förövrigt tycker jag att en Scooter ram är väldigt mjuk och följsam i kurvorna, därför dom är så lättkörda. Dock ej gjutjärns-riskokarna.
Skriv svar