Polering?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
simo
Avstängd

Polering?

Inlägg av simo »

Har ett svart avgasrör men jag skulle vilja he det polerat men går det och hur gör man?
Skulle vilja köpa ett UNDERLIGGANDE EFECKTRÖR. så om någon har ett sådant till salu i FINLAND VASA trakten så skulle jag gärna köpa
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Re: Polering?

Inlägg av kevinspeedfight »

simo skrev:Har ett svart avgasrör men jag skulle vilja he det polerat men går det och hur gör man?
Klart det går och polera, men tänkt på att om det inte är i aluminium så rostar det om du inte klarlackar röret i värmetålig klarlack, men du lär först ta bort all färg/rost sen så slipa med 240/400/600/800/1200 våtslip sandpapper.
Och sen använder du dig av autosol som finns att köpa på nästan alla mackar och biltema osv, och polerar med en trasa, och sen som sagt så måste du klarlacka med värmetålig klarlack för annars rosatar det om det inte är i aluminium.
simo
Avstängd

Inlägg av simo »

med vad skall man ta bårt färgen med? sandblestring?
Skulle vilja köpa ett UNDERLIGGANDE EFECKTRÖR. så om någon har ett sådant till salu i FINLAND VASA trakten så skulle jag gärna köpa
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

för i helvete hur svårt kan det vara att läsa reglerna?

finns guider och 1000 pers har ställt samma fråga innan -.-"
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

simo skrev:med vad skall man ta bårt färgen med? sandblestring?

slipa eller färgborttagningsmedel
simo
Avstängd

Inlägg av simo »

ok tack
Skriv svar