Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Jepp jag har en KOSO mätare liggandes men eftersom detta är en 100cc som ska besiktas vill jag inte börja bråka med någon "kinkig" besiktningsman..to0b skrev:Tyckte att det var riktigt smart att kunna behålla original mätaren! Praktiskt och faktiskt snyggt!
Victorh i slutet på youtubeklippet finns fler bilderVictorh skrev:det där var najs med mätar kåpan kan du skicka i pm mera bilder från udda vinklar och en bild då man ser den från den positionen man sitter i? Blev annars grymmt med nudebaret också
edit: Och en bild hur fästena sitter som jag sagt tidigare håller jag på med min egen men första misslyckades :/
Jag menar hur sitter den fast och hur högt är den ovanför orginal kåpan svårt att förklara men som hur högt är det mellan mätar toppen och frammkåpans topp?HasSse666 skrev:Victorh i slutet på youtubeklippet finns fler bilderVictorh skrev:det där var najs med mätar kåpan kan du skicka i pm mera bilder från udda vinklar och en bild då man ser den från den positionen man sitter i? Blev annars grymmt med nudebaret också
edit: Och en bild hur fästena sitter som jag sagt tidigare håller jag på med min egen men första misslyckades :/
http://www.youtube.com/watch?v=eRqGjBrW ... r_embedded
Vilka fästen menar du..
Tack för era kommentarer
Victorh skrev: Jag menar hur sitter den fast och hur högt är den ovanför orginal kåpan svårt att förklara men som hur högt är det mellan mätar toppen och frammkåpans topp?
Såg ganska bra i Filmen men om du skulle bara orka mäta det där vad jag skrev just om du förstod så skulle det hjälpa till jätte mycket
Men vad är vikten på orginal vikterna?Victorh skrev:nu är du ute och cyklar men jag förstår nog om du är det kasta 2g lättare rullar får du nog samma ax som förutJReinberth skrev:Jag har dragigt v-ringen på min speedfight 2 , man får ju myckets sämre accerlation då , men blir det bättre om man drar lättare varitor vikter?
flaxén skrev:Tjaa Hasse kan du slänga upp en film eller några bilder på hur du gjorde när du fäste din regskylt vid hjulet på en speedfight. har en speedfight och skylten vi hjulet men den är sne och sitter mycket högre upp än din, vill ha exakt som du har! http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e090 ... %20123.JPG
eller skicka länk till vart du köpte den tack!
ffredddan skrev:Tjena. Jag har en Speedfight 2 - 05a luftkyld. Jag köpte den begagnad och den toppar 80. Så vitt jag vet har den dragen V-ring, tyngre vikter och ihoptryckt blindrör. Nu är det så att jag har tänkt att göra den jäveln lite snabbare, så jag tänkte köpa
- http://www.twostroke.se/product.asp?product=16725
- http://www.twostroke.se/product.asp?product=19283
Och nu tänkte jag fråga dig om du tycker dessa sakerna verkar bra.
Tack på förhand.
MVH
Jag vet inte riktigt vad du menar är det luftfiltret du tänker på?ffredddan skrev:Sen den svarta saken vid stötdämparen vad är det? http://www.youtube.com/watch?v=vYTHLlhh ... r_embedded
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ml5jVRu5EiY[/youtube]ffredddan skrev:Sen en sak som alla snackar om....variatorvikter. Jag kan inte på något jävla sätt få loss den satans muttern direkt bakom variatorkåpan. Tips?
Kolv medjöljer och ditt originaltopplock passarffredddan skrev:Till cylinderpaketet får man med en kolv då? Och fungerar mitt nuvarande 50cc toplock till 70cc'n?
Du kan fixa grejerna i ordningen uppifrån och nedmakuuz skrev:Har dragit v-ringen på min spf ac 08. Och den gör 60-65 nu, har du något tips på nästa grej jag ska göra för att få den snabbare och samtidigt få ett bra acc? Ska köpa effektrör snart och undrar såklart vilket du rekommenderar
Oftast går det bra....makuuz skrev:Tack så mycket! Fast jag tror nog jag får vänta och se om jag ska gå så långt som att köpa cylinder, förgasare osv... Nöjer mig nog bara med ett effektrör Men får väl testa med nya vikter, rör och kanske kopplingsfjädrar Är det ett MÅSTE att byta munstycke när man byter till effektrör? Eller går det bra utan?
Hej krashkneck,krashkneck skrev:Hej!
Jag har en speedfight 3-09 som jag har tagit bort v-brickan på. Jag har hört att originalvikterna på SF3 är 9g, så jag bytte ner till Dr. Pulley's 7g. Med 7g gick moppen i ca 30 km/h och hackade rejält (orkade knappt upp för backar). När jag testade med originalvikterna+borttagen v-bricka så gick den i ca 35, men den hackade inte och gick fint upp för backarna. (Mopeden är begagnad, så jag är inte helt 100 på vilka vikter som satt i när jag köpte den)
Vad ska jag göra för att moppen ska ta ungefär 60-70 km/h?
MVH
Hej Hasse och tack för svar!HasSse666 skrev:Hej krashkneck,krashkneck skrev:Hej!
Jag har en speedfight 3-09 som jag har tagit bort v-brickan på. Jag har hört att originalvikterna på SF3 är 9g, så jag bytte ner till Dr. Pulley's 7g. Med 7g gick moppen i ca 30 km/h och hackade rejält (orkade knappt upp för backar). När jag testade med originalvikterna+borttagen v-bricka så gick den i ca 35, men den hackade inte och gick fint upp för backarna. (Mopeden är begagnad, så jag är inte helt 100 på vilka vikter som satt i när jag köpte den)
Vad ska jag göra för att moppen ska ta ungefär 60-70 km/h?
MVH
Tips 1
Jag vet inte heller vad som är originalvikt på vikterna till SPF3 men att gå ned till 7gram är tydligen för lätt.
Om det är 9gr original skulle jag tro att den går bra med 8gr vikter.
Länk: Läs mer om hur variatorn fungerar
Länk: Läs om hur du balanserar din variator
Tips 2
Polini - Reedset (Karbon)
Du tjänar kanske inget på "toppen" men moppen blir "rappare" i axxet
Länk: Vilka reeds ska jag välja?
30-moppe?krashkneck skrev:Hej Hasse och tack för svar!HasSse666 skrev:Hej krashkneck,krashkneck skrev:Hej!
Jag har en speedfight 3-09 som jag har tagit bort v-brickan på. Jag har hört att originalvikterna på SF3 är 9g, så jag bytte ner till Dr. Pulley's 7g. Med 7g gick moppen i ca 30 km/h och hackade rejält (orkade knappt upp för backar). När jag testade med originalvikterna+borttagen v-bricka så gick den i ca 35, men den hackade inte och gick fint upp för backarna. (Mopeden är begagnad, så jag är inte helt 100 på vilka vikter som satt i när jag köpte den)
Vad ska jag göra för att moppen ska ta ungefär 60-70 km/h?
MVH
Tips 1
Jag vet inte heller vad som är originalvikt på vikterna till SPF3 men att gå ned till 7gram är tydligen för lätt.
Om det är 9gr original skulle jag tro att den går bra med 8gr vikter.
Länk: Läs mer om hur variatorn fungerar
Länk: Läs om hur du balanserar din variator
Tips 2
Polini - Reedset (Karbon)
Du tjänar kanske inget på "toppen" men moppen blir "rappare" i axxet
Länk: Vilka reeds ska jag välja?
Ska testa med 8gr vikter! Men det här med att moppen går i 35 med allt original (dvs originalvikterna och v-brickan på). Vad tror du att det kan bero på och vad kan jag göra åt det?
MVH
hahah, nä det är faktiskt en 45-moppe Dock så hade det förklarat en del..Zer0x skrev:30-moppe?krashkneck skrev:Hej Hasse och tack för svar!HasSse666 skrev: Hej krashkneck,
Tips 1
Jag vet inte heller vad som är originalvikt på vikterna till SPF3 men att gå ned till 7gram är tydligen för lätt.
Om det är 9gr original skulle jag tro att den går bra med 8gr vikter.
Länk: Läs mer om hur variatorn fungerar
Länk: Läs om hur du balanserar din variator
Tips 2
Polini - Reedset (Karbon)
Du tjänar kanske inget på "toppen" men moppen blir "rappare" i axxet
Länk: Vilka reeds ska jag välja?
Ska testa med 8gr vikter! Men det här med att moppen går i 35 med allt original (dvs originalvikterna och v-brickan på). Vad tror du att det kan bero på och vad kan jag göra åt det?
MVH
Hur gick den innan du bytte vikter då?krashkneck skrev:hahah, nä det är faktiskt en 45-moppe Dock så hade det förklarat en del..Zer0x skrev:30-moppe?krashkneck skrev: Hej Hasse och tack för svar!
Ska testa med 8gr vikter! Men det här med att moppen går i 35 med allt original (dvs originalvikterna och v-brickan på). Vad tror du att det kan bero på och vad kan jag göra åt det?
MVH
Zer0x skrev:Hur gick den innan du bytte vikter då?krashkneck skrev:hahah, nä det är faktiskt en 45-moppe Dock så hade det förklarat en del..Zer0x skrev: 30-moppe?