Sida 1 av 1
Derbi fel
Postat: 11 maj 2011, 14:59
av Albino
Tja jag har ett gianelli rör på mopeden och 88 munstycke på(67 orginal)
men den går kasst!
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=YkFTk3m0R1Q[/youtube]
jag har fullgas hela tiden
Postat: 11 maj 2011, 15:07
av Pontusandersson95
låter som för lite luft
Postat: 11 maj 2011, 15:11
av Albino
Pontusandersson95 skrev:låter som för lite luft
Vilken är luftskruven på förgasaren?
Eller vad ska jag göra?

Postat: 11 maj 2011, 15:12
av Pontusandersson95
den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
Postat: 11 maj 2011, 15:14
av Albino
Pontusandersson95 skrev:den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
hur pluggar man ur den då?:D
Postat: 11 maj 2011, 16:00
av wille95
Albino skrev:Pontusandersson95 skrev:den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
hur pluggar man ur den då?:D
borrar masa hål.
elr så tar du av den och sätter dit en nylonstrumpa

Postat: 11 maj 2011, 16:09
av Albino
wille95 skrev:Albino skrev:Pontusandersson95 skrev:den närmast luft intaget men du kan plugga ur luftboxen med
hur pluggar man ur den då?:D
borrar masa hål.
elr så tar du av den och sätter dit en nylonstrumpa

Vart ska man borra alla hål?
Postat: 11 maj 2011, 16:14
av Ekman
Albino skrev:wille95 skrev:Albino skrev:
hur pluggar man ur den då?:D
borrar masa hål.
elr så tar du av den och sätter dit en nylonstrumpa

Vart ska man borra alla hål?
luftburken, det borde finnas en strypning under sitsen som du kan ta bort..
Postat: 11 maj 2011, 16:26
av Albino
Postat: 11 maj 2011, 16:42
av Albino
vart då menar ni?
Postat: 11 maj 2011, 17:42
av willemedDERBIN
på själva locket
eller så köper du ett skabbigt sportfultsfilter och ställer in den med det så kmr det gå som en GUD
Postat: 11 maj 2011, 17:57
av Senda1994
lite överdrivet stort munstycke, jag testade med mitt avstrypta gianelli och 94 munstycke, då gick moppen knappt framåt, nu kör jag med 75 o de funkar perfekt...
Postat: 11 maj 2011, 18:06
av willemedDERBIN
testa 84 ...ska vara ideala till gianelli
Postat: 11 maj 2011, 19:07
av Zer0x
willemedDERBIN skrev:testa 84 ...ska vara ideala till gianelli
Det är helt olika för alla mopeder...
Postat: 11 maj 2011, 19:09
av rozander
kolla om du har en plugg i insuget eller gör som alla andra säger, borra i luftburken
Postat: 11 maj 2011, 19:09
av willemedDERBIN
Zer0x skrev:willemedDERBIN skrev:testa 84 ...ska vara ideala till gianelli
Det är helt olika för alla mopeder...
såklart det är och jag är VÄL medveten om det men vad skadar det att testa :O
en kompis har 100 med gianelli ;/
men som sagt det skadar inte ?
Postat: 11 maj 2011, 19:10
av Zer0x
enklaste är nog att köpa ett sportluftfilter iaf
Postat: 11 maj 2011, 19:34
av Albino
hur stora hål ska man borra och hur många isf?
Ska man borra på det locket man tar dän?
Tror ni den kommer gå bättre än i filmen om jag borrar upp den eller är det något annat jag bör göra?

Postat: 11 maj 2011, 20:11
av willemedDERBIN
Albino skrev:hur stora hål ska man borra och hur många isf?
Ska man borra på det locket man tar dän?
Tror ni den kommer gå bättre än i filmen om jag borrar upp den eller är det något annat jag bör göra?

jag skulle ttitta på betcykningen
den känns lite tung ...!
Postat: 11 maj 2011, 20:14
av Danne
Byt topic
Postat: 11 maj 2011, 20:18
av Albino
willemedDERBIN skrev:Albino skrev:hur stora hål ska man borra och hur många isf?
Ska man borra på det locket man tar dän?
Tror ni den kommer gå bättre än i filmen om jag borrar upp den eller är det något annat jag bör göra?

jag skulle ttitta på betcykningen
den känns lite tung ...!
Bestyckning

?
Inställning eller? vad är det

Postat: 11 maj 2011, 20:23
av willemedDERBIN
förhållande med förbränning och luft/bensin......
munstycken !
Postat: 11 maj 2011, 20:28
av Maxidude
Och jag trodde att min lät skumt...
Postat: 11 maj 2011, 20:58
av Albino
vad menas med att den är tung då?:D
är det med lågfartsmunstycket med eller?
Postat: 11 maj 2011, 21:00
av Felix616
Har du dragit pluggen i Röret??????
Postat: 11 maj 2011, 21:17
av willemedDERBIN
Albino skrev:vad menas med att den är tung då?:D
är det med lågfartsmunstycket med eller?
erhm om du pluggar ur den så måste du byta huvudmunstycket !
Postat: 12 maj 2011, 18:30
av Albino
Felix616 skrev:Har du dragit pluggen i Röret??????
Asså ja, men det är nästan fixat nu
jag kollade på cdin ch en sladd var utdragen och en hade typ ärjat.
så jag fixa det ch nu är nästan allt bra förutom att den inte går så bra(hackar) på låga varv.
Men den går skiiit bra på höga varv( över 7000).
Vad tror ni det beror på lågfarts munstycket?
för lite luft?
för mycket luft?
Och så läcker det bensin ur flottör(koppen?) iaf under förgasaren?? är det bara att täta med lite tätnings pasta eller vad tror ni?
Är tacksam för alla svar

Postat: 12 maj 2011, 18:35
av Jontee
Har inte kollar vad dom andra har skrivit med låter som förstort munstycke. Prova gå ner och se om den gå bättre. Troligen behövs det gå ner 5-8 strl!
Postat: 12 maj 2011, 19:01
av Albino
Jontee skrev:Har inte kollar vad dom andra har skrivit med låter som förstort munstycke. Prova gå ner och se om den gå bättre. Troligen behövs det gå ner 5-8 strl!
Okej jag får väl prova ta 82 eller nåt

Postat: 12 maj 2011, 20:29
av bluerider94
Min är också så, fast inte så mkt, vissa varvtal som den börjar smattra så och det ska tydligen vara att den får för lite bensin, men jag bytte munstycke 6 storlekar till (va snålt innan) och det hände ingenting med smattrandet, så jag tog och ändrade nålen men det blev bara värre.. om du skulle haft en större förgasare skulle det göra att det inte "ströp" så mkt som det gör nu.
Postat: 12 maj 2011, 20:43
av bensinskalle
Pontusandersson95 skrev:låter som för lite luft
Jasså de tror du
Byt topic
Azzå jag håller med dig så jäkla stenhårt

Postat: 13 maj 2011, 12:51
av Albino
bluerider94 skrev:Min är också så, fast inte så mkt, vissa varvtal som den börjar smattra så och det ska tydligen vara att den får för lite bensin, men jag bytte munstycke 6 storlekar till (va snålt innan) och det hände ingenting med smattrandet, så jag tog och ändrade nålen men det blev bara värre.. om du skulle haft en större förgasare skulle det göra att det inte "ströp" så mkt som det gör nu.
Vilket munstycke har du då?

och vilken setup?