Derbi Senda 05 cylindern paj...

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Derbi Senda 05 cylindern paj...

Inlägg av Speedy1FTW »

Hej, min kompis och jag var på väg hem från skolan när hans cylinder skar, och den dog. Men efter en liten stund fick vi igång den utan problem och den gick skit kasst på tomgång och när man gasa hände inget så vi plocka ner röret för att kolla om det var dålig komp men det va det inte!

Efter det så plocka vi isär cylindern och märkte att cylindern hade lite repor samt en bit som saknades från cylindern längst ner vid vevhuset... så nu undrar jag ska han skaffa 70cc? både han och jag vill att han ska det men han har inga pengar just nu och håller orginal veven till 70cc? med bara orginal cylinder som vi märkte va JÄVLIGT DÅLIGT "hemma" portad drog på över 13k rpm, kommer 70cc dra på ännu högre?

Tack i förhand Mvh Rasmus!
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

beror på hur lång den gått. men köp org cylinder om han inte har pengar till 70cc, det kostar mer att ha större cylinder
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Köp en Airsal70, går något bättre och sliter inte mycket alls.
Användarens profilbild
MrX rider
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrX rider »

köp en barikit eller airsal sport cylinder kommer att varva ungefär lika mycket, kanske liite mer men den kommer bli mycket starkare och varva ur snabbare, kan köra med tyngre drevning utan att den blir slöare.

och veven måste inte bytas. 8)
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

grejen med 70cc är att du inte ska behöva varva lika mkt för samma fart, dvs den blir starkare och kan ha tngre drevning ;) dock så måste ni få ut den flisan som lossna från cylindern om den är nere i vevhuset.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

iaf på mina orginalcyllar till Derbi 07/08 (nya motorn då) så är det en bit som är ur ena kjolen från början..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

bluerider94 skrev:iaf på mina orginalcyllar till Derbi 07/08 (nya motorn då) så är det en bit som är ur ena kjolen från början..
Ena sidan har två utstickande kanter medans andra har 1 och den som har 1 är en flisa på 1 cm borta på ett ungefär, man ser att den är paj + så är det repor,jack och helt CP portat! XD jag kan nog porta bättre än vad förra ägaren har försökt gjort! och det var säkert därför den gick segt till 6k rpm sen stack iväg till 13k :? men aja, Moppen har gått ca 500 mil funkar det då att köpa airsal 70cc? för den verkar bra för bara ca 1400kr :roll: tacksam för svar! måste tillägga att jag har ett gianelli 2t också! ;)
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Låst