Märkte idag att avgasröret har ett litet rör i metall som sitter fast i någon slang som sedan går in i variatorn. Vart lite nyfiken på vad det är och vad som händer ifall man skulle ta bort den.
Nae, tyvärr är det inte det. Tittar du noga så ser du blindtarmen under röret på andra bilden.
Det här röret jag pratar om är mycket smalare, har en öppning längst ut som vanligtvis sitter fast i en slingrig slang (1:a bilden). Den slangen åker in i någon liten burk och sen fortsätter den in till variatorn.
Någon idè?
egr ventil är bare hitte på så dom tar man bort illa kvickt. dom är ju rätt så fula med :S och blindtarmen stryper varvtalen inte effekten som en plugg gör så tar man bort den så varvar det mera.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Okey, den är nu helt borttagen. Blir till att kapa av röret och svetsa igen senare. Just nu undrar jag bara vad jag ska göra med den lilla slangen som sitter fast i variatorn och som sticker ut utanför såhär:
Någon som har nån idé om hur jag täpper till den?
Senast redigerad av ziggen123 den 11 april 2011, 21:10, redigerad totalt 2 gång.
ziggen123 skrev:Okey, den är nu helt borttagen. Blir till att kapa av röret och svetsa igen senare. Just nu undrar jag bara vad jag ska göra med den lilla slangen som sitter fast i variatorn och som sticker ut utanför såhär:
Någon som har nån idé om hur jag täpper till den?
Gör så att du viker slangen och sätter ett buntband på !!
Om du förstår hur ja menar ?