Vet någon hur man ställer in soppa flödet på en viva? eller ska jag byta nån del

Tack på förhand
vad har du för setup? Låter som att förgasaren är felinställd, du ställer in flödet i förgasaren (huvudmunstycket)Evolve skrev:Moppen dör efter några sekunder efter jag startar den, det mesta är nytt i motorn och test körde den igår och då dog den kanske 2 av 10 gånger men idag så dör den varje gång
.
Vet någon hur man ställer in soppa flödet på en viva? eller ska jag byta nån del?
Tack på förhand
50cc plus cylinder och kolv, orginal förgasare och leovince tt rör.. annars orginal.Vivven skrev:vad har du för setup? Låter som att förgasaren är felinställd, du ställer in flödet i förgasaren (huvudmunstycket)Evolve skrev:Moppen dör efter några sekunder efter jag startar den, det mesta är nytt i motorn och test körde den igår och då dog den kanske 2 av 10 gånger men idag så dör den varje gång
.
Vet någon hur man ställer in soppa flödet på en viva? eller ska jag byta nån del?
Tack på förhand
du kanske menar luftskruven.. den är lite knepig på gurtner till vivacit.. den sitter under tomgångsskruven, men det är ett litet jack i ena sidan av skruvhuvudet (svårt att förklarar men den är ändå onödig att röra för dig) huvudmunstycket byter du för att ändra flödet..Evolve skrev:50cc plus cylinder och kolv, orginal förgasare och leovince tt rör.. annars orginal.Vivven skrev:vad har du för setup? Låter som att förgasaren är felinställd, du ställer in flödet i förgasaren (huvudmunstycket)Evolve skrev:Moppen dör efter några sekunder efter jag startar den, det mesta är nytt i motorn och test körde den igår och då dog den kanske 2 av 10 gånger men idag så dör den varje gång
.
Tack på förhand
Men var på denna bild ställde man in flödet? strunta i siffrorna, inte min bild