Vivacity dör efter några sekunder

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Evolve
Elmoped

Vivacity dör efter några sekunder

Inlägg av Evolve »

Moppen dör efter några sekunder efter jag startar den :? , det mesta är nytt i motorn och test körde den igår och då dog den kanske 2 av 10 gånger men idag så dör den varje gång :( .

Vet någon hur man ställer in soppa flödet på en viva? eller ska jag byta nån del :? ?

Tack på förhand
Vivven
Farsans gamla zündapp

Re: Vivacity dör efter några sekunder

Inlägg av Vivven »

Evolve skrev:Moppen dör efter några sekunder efter jag startar den :? , det mesta är nytt i motorn och test körde den igår och då dog den kanske 2 av 10 gånger men idag så dör den varje gång :( .

Vet någon hur man ställer in soppa flödet på en viva? eller ska jag byta nån del :? ?

Tack på förhand
vad har du för setup? Låter som att förgasaren är felinställd, du ställer in flödet i förgasaren (huvudmunstycket)
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
Evolve
Elmoped

Inlägg av Evolve »

Vivven skrev:
Evolve skrev:Moppen dör efter några sekunder efter jag startar den :? , det mesta är nytt i motorn och test körde den igår och då dog den kanske 2 av 10 gånger men idag så dör den varje gång :( .

Tack på förhand
vad har du för setup? Låter som att förgasaren är felinställd, du ställer in flödet i förgasaren (huvudmunstycket)
50cc plus cylinder och kolv, orginal förgasare och leovince tt rör.. annars orginal.

Men var på denna bild ställde man in flödet? strunta i siffrorna, inte min bild
Bild
RoxxoR
Avstängd

Inlägg av RoxxoR »

herregud. du byter huvudmunstycke för att öka/minska bensin
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

Evolve skrev:
Vivven skrev:

Tack på förhand
50cc plus cylinder och kolv, orginal förgasare och leovince tt rör.. annars orginal.

Men var på denna bild ställde man in flödet? strunta i siffrorna, inte min bild
Bild
du kanske menar luftskruven.. den är lite knepig på gurtner till vivacit.. den sitter under tomgångsskruven, men det är ett litet jack i ena sidan av skruvhuvudet (svårt att förklarar men den är ändå onödig att röra för dig) huvudmunstycket byter du för att ändra flödet..
MAN MADE HELL
Låst