går inte med originalröret

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
robbaxxxx
Elmoped

går inte med originalröret

Inlägg av robbaxxxx »

hej, min moped fungerade klockrent förra sommaren och gick som ett skållat troll med dragen plugg tills den en dag skar ihop i veven och cylindern. Bytte vev och allt som behövdes men motorn gick aldrig bra efter det, rev motorn igen helt utan resultat. Så jag bestämde mig för att köpa en ny motor fungerande.

Nu till felet: Om man sätter dit originalröret där pluggen är dragen så går moppen knappt när den blivit lite varm.. Den bara bluddrar och vill absolut inte varva ur, blir ännu värre när den blivit varm. Provat att bestycka den både uppåt och neråt, sittter 84 munstycke i förnärvarande. Men på grund av detta måste jag köra med trimröret då den inte går med originalröret.
Jag måste dessutom på med originalröret och plus en plugg för att jag ska sälja den. Så nu lämnar jag över frågan hit och hoppas att någon vettig kan komma med något bra och rätt svar!!! Måste ju främst få den att gå rent med dragen plugg med originalröret.

Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Släng i pluggen och gå ner till orginal munstycken !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

sota ur röret oxå. i med lite bensin o tänd på! perfekt lördagsnöjje
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
robbaxxxx
Elmoped

Inlägg av robbaxxxx »

Röret är inte sotigt invändigt, det har fungerat i höstas och har bara legat sedan dess. Jag har använt kaostiksoda i det förra sommarn så sotigt rör är inte problemet.. Jag har satt i 84 munstycke men den vill inte gå bra endå... den bluddrar inte utan den liksom tänder och släcker tänder släcker, liksom bam, bam, bam, bam, bam..
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Men 80 ar alldeles för stort .....
Testa runt 55 - 65 ngn stans dår !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Låst