hej! går dracen bättre än mrxen?
dracen har tk, 16mm förgasare, 102 munstycke12/52 drevning,
mrx har tk, 50 racing cylinder, 12mm 88 munstycke 10/53 drevning, även om vi har samma drevning så kör dracen ifrån mrxen.
Senast redigerad av vesterberg_ den 23 mars 2011, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
vesterberg_ skrev:hej! går dracen bättre än mrxen?
dracen har tk 16mm förgasare 102 munstycke12/52 drevning,
mrx har tk 50 racing cylle12mm 88 munstycke 10/53 drevning, även om vi har samma drevning så kör dracen ifrån mrxen.
det låter som att mrx:en har klent bestyckad förgasare!
vesterberg_ skrev:hej! går dracen bättre än mrxen?
dracen har tk 16mm förgasare 102 munstycke12/52 drevning,
mrx har tk 50 racing cylle12mm 88 munstycke 10/53 drevning, även om vi har samma drevning så kör dracen ifrån mrxen.
det låter som att mrx:en har klent bestyckad förgasare!
En moppe med effektrör drar ju lätt en med bara 50cc sport cylinder?
Om MRXen kompletterar med rör så kan han nog vinka hejdå till dracen
vesterberg_ skrev:hej! går dracen bättre än mrxen?
dracen har tk 16mm förgasare 102 munstycke12/52 drevning,
mrx har tk 50 racing cylle12mm 88 munstycke 10/53 drevning, även om vi har samma drevning så kör dracen ifrån mrxen.
det låter som att mrx:en har klent bestyckad förgasare!
En moppe med effektrör drar ju lätt en med bara 50cc sport cylinder?
Om MRXen kompletterar med rör så kan han nog vinka hejdå till dracen
Men jag uppfattade det som att mrx:en har: TK, 50 racing cylinder och en 12mm förgasare?
vesterberg_ skrev:hej! går dracen bättre än mrxen?
dracen har tk 16mm förgasare 102 munstycke12/52 drevning,
mrx har tk 50 racing cylle12mm 88 munstycke 10/53 drevning, även om vi har samma drevning så kör dracen ifrån mrxen.
hehe fattar ingenting av de som står prova sätta in lite komma tecken och punkter så blire nog lättare läst
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
dåligt skrivet av mig.. men tänkte mest att om drac:en har en "starkare motor" eller annan ut växling, båda är från 04 men drac:en är uttagen 05, ska de göra någon skillnad om den är uttagen ett år senare, för dom börja väl inte köra med erg ventil eller va de heter och 16 mm fören 05-06?
vesterberg_ skrev:dåligt skrivet av mig.. men tänkte mest att om drac:en har en "starkare motor" eller annan ut växling, båda är från 04 men drac:en är uttagen 05, ska de göra någon skillnad om den är uttagen ett år senare, för dom börja väl inte köra med erg ventil eller va de heter och 16 mm fören 05-06?
fortfarande som jag skrev tidigare.. mrx:en är för klent bestyckad!
vesterberg_ skrev:dåligt skrivet av mig.. men tänkte mest att om drac:en har en "starkare motor" eller annan ut växling, båda är från 04 men drac:en är uttagen 05, ska de göra någon skillnad om den är uttagen ett år senare, för dom börja väl inte köra med erg ventil eller va de heter och 16 mm fören 05-06?
båda har väll AM6, så då ska ju egentligen båda ha 16mm fögg orginal iaf. är det trimm rör på så är även egr borta. men det skiljer mkt typ hur slitna de är osv...
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
vesterberg_ skrev:dåligt skrivet av mig.. men tänkte mest att om drac:en har en "starkare motor" eller annan ut växling, båda är från 04 men drac:en är uttagen 05, ska de göra någon skillnad om den är uttagen ett år senare, för dom börja väl inte köra med erg ventil eller va de heter och 16 mm fören 05-06?
fortfarande som jag skrev tidigare.. mrx:en är för klent bestyckad!
bestyckas den upp blödrar den och går skit, men enligt rekommendation till denna cyllinder så ska man ha en 19 mm förgasare med 95´s munstycke och rör. provade med en 21mm förgasare och sportluft då gick den kanon så är på jakt efter typ en 19 eller 17,5mm förgasare.
vesterberg_ skrev:dåligt skrivet av mig.. men tänkte mest att om drac:en har en "starkare motor" eller annan ut växling, båda är från 04 men drac:en är uttagen 05, ska de göra någon skillnad om den är uttagen ett år senare, för dom börja väl inte köra med erg ventil eller va de heter och 16 mm fören 05-06?
fortfarande som jag skrev tidigare.. mrx:en är för klent bestyckad!
bestyckas den upp blödrar den och går skit, men enligt rekommendation till denna cyllinder så ska man ha en 19 mm förgasare med 95´s munstycke och rör. provade med en 21mm förgasare och sportluft då gick den kanon så är på jakt efter typ en 19 eller 17,5mm förgasare.
vesterberg_ skrev:dåligt skrivet av mig.. men tänkte mest att om drac:en har en "starkare motor" eller annan ut växling, båda är från 04 men drac:en är uttagen 05, ska de göra någon skillnad om den är uttagen ett år senare, för dom börja väl inte köra med erg ventil eller va de heter och 16 mm fören 05-06?
båda har väll AM6, så då ska ju egentligen båda ha 16mm fögg orginal iaf. är det trimm rör på så är även egr borta. men det skiljer mkt typ hur slitna de är osv...
för på ramen på drac:en står de att de är 16 mm förgasare, och på mrx:en står de 12..
under jul lovet så renoverades hela motorn på mrx:en ALLT!
om dracen drar ifrån mrxen så är det antingen inställningsfel, förarteknik eller båda delarna. båda har likadan motor, så det ska inte vara någon markant skillnad.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
haha nää, pappa har aldrig kört min moppen de behöver han inte heller. bor i en by där alla vet vem alla är så att om jag skulle köra 100 genom byn eller nå så skulle ju pappa få reda på de så de är inte lönt ( har provat)
vesterberg_ skrev:haha nää, pappa har aldrig kört min moppen de behöver han inte heller. bor i en by där alla vet vem alla är så att om jag skulle köra 100 genom byn eller nå så skulle ju pappa få reda på de så de är inte lönt ( har provat)
Men du måste ju inte mata mitt inne i byn -.-' gasa på när du är lite utanför